Handen wassen na neuspeuteren?

Handen wassen na toiletbezoek vinden we toch wel belangrijk. Helaas doet niet iedereen het, maar we weten wel waarom het nodig is: bacterieën.
Nu weet ik dat veel mensen, als ze even een momentje voor zichzelf hebben, in hun neus peuteren. Daarmee breng je toch ook bacterieën op je handen? Worden zo veel ziekten (griep ed) overgebracht zonder dat er geniest of gehoest wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja in snot kunnen bacterien en virussen zitten
Zelf heb je die al maar zo breng je ze wel op een ander over als je met diezelfde peutervinger........

Het grootste deel van verkoudheidsvirus en de griep wordt toch echt via de lucht verspreid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het is niet echt schoon, zeker niet als je daarna met je vingers aan iemand anders zit of bij je mond. als je graag in je neus wil peuteren doe het dan met een zakdoekje ofzo, stuk schoner;)