Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent het als linkerhelft van je hersens tintel en lijkt alsof linkerhelft van je gezicht verlamd en los zit?

Toegevoegd na 23 seconden:
en om de paar dagen komt er extreme pijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
692

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat betekent dat er iets niet goed is met je en dat je naar een dokter moet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Nee, naar een eerste hulp. En wel als de wiedeweerga!
escape
12 jaar geleden
Zet je computer uit en ga snel naar de eerste hulp. Niet langer treuzelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo spoedeisend lijkt het me niet, ze heeft het waarschijnlijk al eerder gehad omdat ze weet dat ze een paar dagen later pijnen krijgt.
escape
12 jaar geleden
Het kan ook hemorragische beroerte zijn. Waarom risico nemen?

Andere antwoorden (3)

Dat betekent dat het hoog tijd wordt om een huisarts te bezoeken. Mogelijk heb je de parese van Bell. Als je daar niks aan doet kan je je leven lang daar last van blijven houden.....
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Meteen naar een arts, of eerste hulp!
Het zou kunnen gaan om aangezichtsverlamming.
De aangezichtszenuw werkt onvoldoende of helemaal niet meer, waardoor de spieren in het gezicht niet meer bestuurd worden.
Soms kunnen hierbij ook pijnsensaties ontstaan of veranderingen in het gehoor.
Een aangezichtsverlamming kan volledig of onvolledig zijn. Bij een onvolledige verlamming zijn de aangezichtsspieren beperkt beweeglijk. Zo’n onvolledige verlamming kan zich binnen enkele dagen toch nog ontwikkelen tot een volledige verlamming.

De aangezichtszenuw is, vergeleken met andere zenuwen, kwetsbaar. Wanneer om welke reden dan ook de zenuw binnen het kanaal gaat opzwellen ontstaan er afklemmingverschijnselen. Hierdoor gaat de zenuw minder goed functioneren en beweegt de aangedane zijde van uw gezicht niet goed meer mee. Dan krijgt u een verlamming aan deze zijde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan vraag ik me af, waarom deze vraag???
Ik denk dat ik het antwoord al weet, laat maar zitten.
Ga naar de dokter. Ik had precies hetzelfde met mijn hoofd. Ik had het aan een hele kant van mijn lichaam. Ik zag daarna vlekken voor mijn ogen, dat is precies als dta je nu eventjes in het licht kijkt en dan weg kijkt, zo zie ik dan een hele tijd. En erge hoofdpijn. De huisarts zei dat het migraine accompagnee was. Ik krijg niet vaak een aanval maar als ik die krijg ziet hij er dus zo uit (wat ik net heb verteld) Misschien komt dit je bekend voor? Ik heb er uiteindelijk pilletjes voor die mn aanval stoppen. Ik ben elke aanval weer bang want het is toch best rot als een helft van je lichaam uitvalt. Helemaal geen gevoel.
Ik zou eventjes langs de dokter gaan. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding