Hoe kun je je eigen beheersen als je echt HEEL erg boos bent?

Ik ben nu echt heel erg boos en ik val uit tegen iedereen. Hoe kan ik me beheersen?

Weet jij het antwoord?

/2500

ga zitten en haal tien keer goed adem

Neem een lekkere warme douche en zet daarbij wat gezellige muziek op!

Ik zelf heb ook woede problemen gehad. Nu wordt ik nog zelden boos. Je moet leren je woede op dat moment een plaats te geven. Ik heb me leren afvragen wat mijn boosheid voor nut had. Toen ik merkte dat ik niets bereikte ben ik steeds minder boos geworden. Leer het dus een plek te geven en vraag je eens af wat voor nut je boosheid nu eigenlijk had. Wat het is zo zonde van je energie.

Je kunt zelf al een hoop doen, mits je de goede tips en adviezen krijgt. Tevens is er een ruime keuze uit cursussen/workshops of clinics....(komt allemaal op hetzelfde neer) voor zogenaamde "Anger Management". Er is ook een film die zo heet, misschien leuk om een keer te kijken. Ik heb wat sites voor je opgezocht waar je misschien wat aan hebt. Veel succes ermee hoor! http://www.hipepe.be/ANGER-MANAGEMENT-Meester-over-je-irritaties-en-woede.16.0.html?sem=108 http://agressie-preventie.startpagina.nl/

Ten eerste, waarom ben je boos en op wie? Als je die weet kan je het bij de bron aan pakken i.v.p. de symptomen te verhelpen. Wat ook kan helpen is je even terug trekken naar een rustige plaats en/of muziek luisteren. Bij mij help keiharde rock muziek vrijwel altijd.

Misschien voor nu op het moment niet iets, maar voor op langere termijn er mee leren omgaan bestaan er Agressie Regulatie Therapieen (ART) http://www.icm.nl/nl/opleidingen-en-trainingen/persoonlijk-management/omgaan-met-agressie?gclid=CP_Ho5SQlaoCFYJI3godKQ_DwA

Bronnen:
http://www.icm.nl/nl/opleidingen-en-traini...

Gewoon even andere dingen doen, ga lekker naar buiten, even eindje wandelen, maakt niet uit waarheen of hoe lang, als je maar op je gemak loopt. Meestal als je wandelt, dan ga je als vanzelf aan andere dingen denken en kom je weer rustig en kalm thuis (is mijn eigen ervaring). Of zoek vrienden op, vertel hen je verhaal, of sluit je op in je kamer en ga daar iets voor jezelf doen en laat vooral iedereen weten dat je even met rust gelaten wilt worden. Kortom: doe iets waarbij je even geen mensen hoef te zien, zo kan je weer je gedachten op orde krijgen en als het voor jou weer rustig in je hoofd is, kan je je weer onder de mensen begeven.

Leer jezelf om die gedachten die ertussen zitten weer ertussen te krijgen....dit klinkt vaag, maar dit bedoel ik ermee; voorbeeld je wordt direct heel kwaad omdat je buurvrouw, die bij je koffie drinkt, haar beker perongeluk omgooit en valt tegen haar uit. Vroeger...als er hetzelfde gebeurde dacht je misschien eerst: 1.:oh de beker ligt om... 2.:nu moet ik een doekje pakken om het op te ruimen 3.;nu moet ik het opruimen 4; wel jammer van mijn nieuwe tafelkleed. en als ze weg was, was je een beetje boos. 5; het is wel een kluns zeg... Nu denk je: 1. gvd wat een enorme kluns, weer mijn nieuwe tafelkleed naar de *** en wordt je direct woest De stappen ertussen vervagen dus langzaam aan. Je denkt ze niet eens meer..je wordt direct kwaad. Je moet dus weer leren te relatieveren en die stappen weer tussen je de gebeurtenis en je woedeaanval te zetten. Dit kost tijd en is vooral een kwestie van leren. eerst doe je dat achteraf en op een bepaald moment krijg je het onder de knie en kun je het tijdens je woedeaanval al doen, totdat je de denkstappen ertussen kunt zetten voordat de woede komt. Hierdoor krijg je weer tijd om in je gedachten in te grijpen en het niet zover te laten komen. Tweede is...let maar eens op...je houding en je ademhaling veranderen als je kwaad wordt. Je trekt je schouders op, komt iets naar voren en je ademhaling gaat sneller. Het werkt ook andersom...zorg je dat je houding ontspannen blijft en je ademhaling rustig, dan wordt je niet zo kwaad. Zorg dat de energie die bij die woede vrijkomt niet door je hele lichaam heen dendert, maar denk je in dat al die energie en woede die je voelt opkomen weer rustig naar beneden laat glijden tot in het centrum van je buik. En vanaf daar doorvoert naar de aarde..weg uit jouw lijf. Leer mediteren, zo kun je je losmaken van de gedachten en loslaten waar je zo kwaad over werd.

Bronnen:
eigen ervaring en cursussen

Je voelt boosheid. Probeer te bedenken wat je precies wilt. WIL je precies? Iemand fysiek aanvallen, iemand beledigen, bang maken... Of is het niet tegen een persoon gericht? Ben je boos omdat je iets niet kan? Wat het ook is, probeer je voor te stellen wat het gevolg is als je doet wat je zou willen doen. En wat er daarna gebeurd. Verplaats je in het gevoelsleven van de ander.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100