Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sinds 4 wkn heb ik erge spierpijn in mijn bovenarmen en l.bovenbeen. Mijn bloed is getest, en oke. Ik eet al 1 jr minder koolhydraten. Is er verband?

Mijn huisarts dacht eerst aan acute spierreuma, dit is nu uitgesloten. Mogelijk een gemeen virus, denkt hij. Ik weet nu niet meer wat ik kan doen. Ik eet ongeveer 30-40 gram koolhydraten per dag (geen brood, rijst e.d.) Beweeg zoveel als mogelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

eet je wel voldoende eiwitten? op moment dat je weinig koolhydraten eet, moeten je spieren hun energie ergens vandaan halen. eiwitten. als je die ook niet hebt, dan kunnen de spieren niet herstellen en breken ze langzaam af!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je spierpijn kan komen door een tekort aan koolhydraten.
Koolhydraten zijn een belangrijke bron van energie voor je lichaam, zeker als je veel beweegt.
Probeer toch wat koolhydraten binnen te krijgen via volkorenbrood, volkoren pasta, zilvervliesrijst en aardappelen.
Als je spierpijn dan beter wordt weet je de oorzaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding