Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Wat je sowieso niet moet doen is aan de blaasjes krabben. Om de jeuk te verminderen kun je op de krentenbaard plekken zinkolie (zinkoxide) smeren. Daarnaast zorgt dat ook dat de blaasjes sneller droog worden. Hoe droger ze worden, des te sneller de krentenbaard verdwijnt.

Als je naar de huisarts gaat, zul je van de huisarts waarschijnlijk een antibioticazalf of -creme krijgen om de infectie tegen te gaan. Zo zul je een fusidinezuur of tetracycline-crème of -zalf krijgen om het besmettingsgevaar tegen te gaan.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt gewoon helemaal wat je schrijft. Bedankt

Andere antwoorden (2)

Krentenbaard gaat vanzelf over. De huisarts kan eventueel zalf met antibiotica voorschrijven.
Ook kun je zinkzalf tegen de jeuk gebruiken.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krentenbaard gaat MEESTAL vanzelf over. Als je een beetje pech hebt (zoals mijn kleine neefje) sta je binnen no-time van top tot teen onder.
bamibal
11 jaar geleden
Ik neem aan dat hij dat niet de rest van zijn leven houdt...
Als volwassene kom je een heel eind met 'afblijven en droog houden'.

De ervaring leert dat het bij kleine kinderen heel moeilijk is om te zorgen dat ze zichzelf niet verder besmetten door aan het wondje te krabben. De bacterien gaan dan onder de nagels zitten, en als er aan een muggenbult of aan een ander korstje gekrabd wordt, ontstaat daar ook krentenbaard. Krentenbaard is zo besmettelijk dat scholen zelfs aanraden om kinderen die het hebben, thuis te houden. Persoonlijk vind ik dit overdreven.

De snelste methode om er van af te komen is bij de huisarts een receptje vragen voor fucidin zalf. Enkele dagen smeren en de krentenbaard is weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding