waar kan men terecht voor vragen bij klachten optiekers in Nederland (soort ombudsman)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Als ik niet tevreden ben over mijn opticien, waar kan ik dan terecht?
Opticiens die lid zijn van de NUVO en optometristen die lid zijn van de A.N.V.O. zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Optiek. Deze commissie behandelt klachten over allerlei optische producten en handelingen. Voordat de Geschillencommissie Optiek in actie komt, moet u uw klacht eerst (liefst schriftelijk) bij de ondernemer indienen en hem de gelegenheid geven de klacht op te lossen. Leidt dit niet tot het gewenste resultaat, dan kunt u uw klacht voor een standaard bedrag bij de Geschillencommissie in behandeling laten nemen. Krijgt u gelijk dan moet de opticien dit bedrag vergoeden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Optiek - de geschillencommissie - consumentenzaken
https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/.../default.aspx?... - In cacheVergelijkbaar
de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken;. commissie : de Geschillencommissie Optiek, ingesteld en in stand gehouden door de stichting; ...

Toegevoegd na 6 minuten:
De link in de toevoeging werkt niet, die in de bron wel (dankzij Conqie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank! (was ik jou ook net voor ;-)?
op onderstaande link vind je de geschillencommissie optiek.
hier kan je met je klacht terecht.

http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/1222/optiek
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
:))