Hoe lang moet iemand die in de puberteit zit slapen ?

Ben 15.5jaar
(jongen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik op de klok kijk zie ik dat je die vraag om ongeveer 3 uur in de nacht hebt gesteld. Dan zou ik nu maar zo langzamerhand naar bed gaan anders ben je morgen zo tussen de middag nog niet goed uitgeslapen. ;-)
Kimath
12 jaar geleden
Deze vraag is al veel vaker gesteld. Sowieso voor 12 uur op bed liggen is het beste.

Het beste antwoord

tijdens de pubertijd ontstaat er een groeispeurt en vele veranderingen in het lichaam, dit eist veel energie waardoor je wellicht al meer eet als in andere levensfases.
daarbij komt ook nog eens school, werk, sociaal leven en verplichtingen., niet meer als logisch dat je hierdoor meer slaap nodig hebt als anders,

hoelang er geslapen moet worden hangt toch af van de drukte die de dag brengt en je eigen slaap ritme, met een goede nachtrust van 8 uur zal je een heel eind komen, maar het is niet raar om 10 uur te moeten slapen, wellicht verspreid over de dag. daarbij heeft de een genoeg aan 8 uur slaap en de ander aan 6 uur dit verschilt per persoon.
maar een gemiddelde van ongeveer 10 uur is niet verwonderlijk,.
vele pubers zijn vaak erg moe waardoor zij gaan bank hangen, slaapkamer niet opruimen, snel geagiteerd zijn en eigenlijk weinig willen doen en zich meer richten op ontspanning zoals computerspelletjes, dit vaak na een lange schooldag of na sport, bijbaan etc,.... ik vind het moeilijk om te zeggen hoe lang iemand in de pubertijd zit moet slapen, kan alleen uitgaan van een gemiddelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De hoeveelheid slaap die iemand nodig heeft verschilt van persoon tot persoon. Er zijn mensen die met weinig slaap toekunnen en er zijn mensen die veel slaap nodig hebben. Het is een fabeltje dat iedereen 8 uur slaap per nacht nodig heeft. Of je genoeg slaapt is eigenlijk het best te bepalen aan de hand van hoe je je overdag voelt.

Over het algemeen kun je zeggen dat de kwaliteit van de slaap belangrijker is dan de hoeveelheid slaap. Met 4 tot 5 uur slapen is de kernslaap behaald en de basis voor geestelijke en fysiek herstel gelegd. Toch voelt lang niet iedereen zich uitgerust na 4 tot 5 uur slapen.

dit moet je dus voor jezelf bepalen, als jij je happy overdag voelt met 5 uur slaap is het goed
je leeftijdsgenoten slapen trouwens wel ongeveer 9uur per dag (zie ook bron)