Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben al bijna een jaar niet ongesteld geweest, hoe kan dat?

ik was ongeveer anderhalfjaar geleden voor het eerst ongesteld , en de 2e x was augustus vorig jaar, dus 11 maanden geleden. sindsdien ben ik het niet meer geweest. maar ik weet echt niet waar het aan ligt. en ik weet ook wel dat je het in het begin heel onregelmatig kan zijn, maar een jaar is toch al best lang?

ik vroeg me dus af waar het aan kan liggen, en of ik ermee naar de huisarts moet. ik wil ook liever niet de pil slikken

Ik ben trouwens 14 jaar.


x

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Kimath
12 jaar geleden
Heb je last van stress of ondergewicht? Daardoor kan menstruatie stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ik heb geen onderwicht. ben namelijk ong 50 kg en rond de 1.61
ik heb ook niet echt last van stress enzo..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

daarmee kan je het best naar de huisarts gaan denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zal er mee wachten. je kan nog steeds ongesteld worden. het kan zijn dat je een keer een beetje bloedverlies hebt gehad. en dat je lichaam nog een jaar wacht. als je het nou toch niet vertrouwd en het duurt te lang. kun je naar de huisarts gaan. maar zolang jij gezond leeft kan er niet veel aan de hand zijn. en anders kun je er altijd met je ouders over praten ookal is dat niet altijd even leuk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk als ik het zo lees, zijn de vorige menstruaties, gewoon een soort van tussentijdse bloedingen geweest. Zijn de eerste menstruaties echt flink geweest? Ik bedoel, een week lang ongesteld met alle ellende die erbij komen kijken?

Ik denk dat jou lichaam inderdaad nog niet helemaal klaar is voor de menstruatie en dat de eerdere bloedingen een teken als voorbereiding zijn geweest.
Je bent nog harstikke jong! Maak je geen zorgen, het komt vanzelf wel op gang. Als het na 1 of 2 jaar nog steeds niet lekker doorbreekt, zou ik er wel even mee naar de huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 2x, dat je een bloeding had, moet je maar beschouwen als een try out. De echte reeks voorstellingen komen zeker nog!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding