val je van blowen of roken af in je gezicht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K
Kimath
12 jaar geleden
Beetje rare reden om te gaan roken :p

Antwoorden (4)

Als dat zo zou zijn waren er geen rokers met een dikke harsus. En die zijn er genoeg te vinden.
Enige wat je gezicht met roken bereikt is dat het grauw en gelig kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo? Wellicht valen deze rokers wel af door te roken en zijn ze niet zo dik als wanneer ze niet hadden gerookt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dat is een beetje kip en het ei principe.
Misschien zijn ze sneller dikker geworden door het roken. Ja dat kan ook, roken beïnvloedt de stofwisseling. Maar dik worden of afvallen heeft allemaal te maken van de inname van vet. Roken zoals ik al schreef kan de opname van vet beinvloeden en kan er misschien voor zorgen dat het gezicht niet verder dikker wordt, maar gaan roken om in het gezicht af te vallen, nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo is dat een kip en ei principe?
Kip en ei wil zeggen wat er eerst kwam. Volgens dit argument versnelt roken de stofwisseling = meer calorieën omzetten = afvallen, en meer eten maakt dikker. Maakt dus niet uit of je éérst meer eet en dan gaat roken, of eerst gaat roken en dán meer eten. Het netto effect blijft dat je minder dik wordt als je rookt. Althans volgens deze hypothese. Dus met kip en ei heeft het m.i. weinig te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@j0ve, dat bedoel ik ook op de reactie van Odol..(what's in a name) had hij al een dikke kop voordat hij begon te roken of is zijn kop dikker geworden door het roken? Oftewel, wat was er eerst, afgaande als je een roker ziet met een dik gezicht. Ok, als je het hem vraagt, dan weet je of het een kip of het ei was.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik als ervaringsdeskundige durf mn handen ervoor in het vuur te steken dat je van dagelijks blowen (ook met een calorierijk dieet) een ingevallen wit gezicht krijgt. Ik ben vaak gestopt en dan is binnen 2 maand mijn gezicht weer vol kleur en ook krijg ik weer dikkere wangen.
In het begin verhoogt roken de stofwisseling en vermindert het het hongergevoel. Je kunt dus in het begin wel afvallen. Maar je lichaam went er ook aan, en uiteindelijk is het effect nihil. Bovendien gebeurt bij het stoppen met roken weer het omgekeerde, dus je kunt er beter maar helemaal niet aan beginnen. Ook vanwege de schadelijke gevolgen, natuurlijk.
bamibal
12 jaar geleden
Van blowen val je op zich niet zo veel af, en als je dit sporadisch doet dan kan je overvallen worden door een vreetkick. Dus veel calorieën binnenkrijgt.
Van blowen val je voornamelijk af doordat je vooral je honger/trek gevoel onderdrukt en dat je dat signaal van het lichaam negeert. Veel die-hard blowers zijn erg mager.
Je valt overal af/ bent mager, niet alleen in je gezicht.
Door te blowen verdwijnt de spanning op je gezicht en daardoor lijkt het alsof je een smaller gezichtje hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen,wel je portemonnee en gezondheid vallen erdoor af!

Op grond van een onderzoek beweert de internist Dr. Douglas Model dat als u rookt, dit op uw gezicht te zien is. Hij beschreef een rokersgezicht als gerimpeld, vermoeid en hologig. Zoals bericht door Associated Press, zijn „kraaiepootjes in de ooghoeken, of haakse rimpels rondom de lippen, of diepe lijnen op wangen en onderkaak” kenmerken van een „rokersgezicht”, alsook een uitgemergeld of lederachtig voorkomen en „een enigszins grauwe, oranjeachtige, paarse of roodachtige gelaatskleur”. Volgens Model wordt dit veroorzaakt door „een toxisch proces” dat te wijten is aan een verminderde bloedcirculatie naar de huid. Van de vrijwilligers voor het onderzoek hadden 19 van de 41 rokers een „rokersgezicht”. Bij geen van de 38 niet-rokers was het echter aanwezig. Van zijn studie werd verslag uitgebracht in de British Medical Journal.

Carlotta Jacobson, schoonheidsredactrice van Harper’s Bazaar, wijst op één oorzaak van voortijdige rimpelvorming: „De huid van rokers begint 10 jaar eerder rimpels te krijgen dan die van niet-rokers.” Waarom? Volgens het artikel in de New York Times maakt nicotine de bloedvaatjes in de buurt van het huidoppervlak nauwer. Hierdoor wordt het voor het bloed moeilijker zijn taak te volbrengen voedingsstoffen naar de huidcellen te brengen en afvalstoffen af te voeren.