Wat kan dit zijn; mijn borsten worden groter, voelen opgezwollen en zwaar en doen gigantisch veel pijn?

Als vervolg op deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/mogelijk-borsten-groeien.201805

Ik kom voor de rest niet aan, eet zeer gezond en niet te veel.

- Mijn borsten lijken nog steeds te groeien. Ik pas letterlijk geen een bh meer. Ik heb toen een bh van mijn vriendin geleend, maar zelfs die ben ik nu 'ontgroeid'.
- Sinds vandaag doen mijn tepels ook nog eens pijn, naast dat mijn borsten sowieso ook pijnlijk zijn. Het voelt zelfs een beetje aan alsof er een blauwe plek op zit.
- Het heeft niets met mijn menstruatie te maken (dat dacht ik eerst).

Ik weet echt niet wat ik er aan kan doen? Ik begin me stiekem een beetje zorgen te maken, vanwege die pijn en ik vind het ook raar dat ze (ik ben 21,5) ineens weer groeien, terwijl ze daar geen 'reden' toe hebben.

groetjes,
ImaginaryGirl

P.s.: Ik ben 1:65, heb maatje 36 en ik ben slank gebouwd. Daarom passen deze 'pornotieten' echt niet bij me. Ik heb altijd een c cup gehad (heel af en toe had ik wel eens een kleine d cup en soms zelfs een b cup, dus ik ben schommelingen gewend). Nu lijk ik wel een e cup te hebben. Ik vind het echt geen gezicht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet het toch even vragen: is het mogelijk dat je zwanger bent?
Amadea
12 jaar geleden
Ha, precies wat ik ook dacht bij het lezen van de vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik je hormomen? ( bijv. pil of anderzijds? )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem het voorbehoud bij medische informatie in acht.
Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts. Dus. Dokter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien even een zwangerschapstest doen.. Gewoon voor de zekerheid...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan niet volgens de vragenstelster... Dat is te lezen in de vraag die boven is toegevoegd. Ze is lesbisch en heeft geen seksueel contact meer gehad met een man sinds 2009...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foto's?? Haha nee hoor, maar wat de voorgangers ook al schreven, zwangerschap was het eerste waar ik ook aan moest denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Baac123 plusje voor jouw opmerkzaamheid, had ik nog niet gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig zijn er nog vrouwen die geen enorme borsten willen.
Kimath
12 jaar geleden
Wat vervelend, ik kan mij voorstellen dat je dit niet prettig vind. Ik hoop dat er snel een oplossing is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha ik heb inderdaad geen seksueel contact met mannen :P Had ik er inderdaad bij moeten vermelden, sorry. Bedankt voor de reacties ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn huisarts zei tegen mij dat je lichaam nog kan veranderen tot je 23-25ste levensjaar, dus misschien is het nog onderdeel van je ontwikkeling, maar als je het niet vertrouwd, eventjes met je huisarts praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een paar weken geleden, want ik ben niet zwanger ... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou toch kunnen ondanks je lesbische relatie, zou zomaar kunnen via een spermabank, zo'n lesbisch stel ken ik ook.
Maar dan zou je het toch moeten weten.
Snuffel
12 jaar geleden
Onbevlekte ontvangenis?
Hellogoodbye
een jaar geleden
Hey! Ik ben zelf 22 en heb dit vorig jaar ook
gehad. Niet zwanger, al een tijdje een spiraaltje met (weinig) hormonen en oppeens begonnen mijn borsten enorm te groeien. Van een a naar bijna c! Uiteindelijk nam het weer af maar nu is het na een jaar weer terug. Ze voelen een beetje gezwollen en gevoelig aan. Mijn dieet is niet oppeens drastisch veranderd dus ik denk niet dat dit de oorzaak is. Laatst van een oudere dame dat zij dit vroeger ook had zonder enige echte verklaring. Zij had het over maanstanden en hormoonbalans, maar dat is mij misschien net iets te zweverig als verklaring.
Ik kan er in ieder geval weinig over vinden op het internet.
Toch heb ik het idee dat het niet heel erg gevaarlijk is omdat het vorige keer weer terug ging naar normaal.

Het beste antwoord

Vaak is er geen reden te vinden voor borstgroei op volwassen leeftijd.
Maar soms is er wel een verklaring voor. Of dat in jouw geval van toepassing is weet ik natuurlijk niet.

Wanneer je puberteit rond je zestiende stopt, daalt het niveau van oestrogeen drastisch. Je borsten blijven zo groot tijdens je hele volwassen leven. Om ze op een natuurlijke wijze groter te maken, moet je dus simpelweg meer oestrogeen consumeren. Deze stof komt in de vorm van fyto-oestrogeen van nature voor in heel wat verschillende planten en kruiden. Je vindt dit in lijnzaad, sojabonen en zelfs tofu.

Misschien eet je wel regelmatig voedingsmiddelen waar fyto-oestrogeen in zit? Dat zou dan de reden van de borstgroei kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan zijn dat je een te zware pil gebruikt. Informeer eens bij je huisarts. Yasmine bijvoorbeeld is een heel lichte pil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,
Bedankt voor je antwoord.
Nee, ik ben niet aan de pil.
De Yazz (nog lichtere variant van de yasmine) heb ik een heeeele tijd terug wel gebruikt, maar daar kreeg ik toen ook grotere borsten van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een + voor de man die kennis heeft van de pil en zelfs een merknaam kan noemen! (dat hoor je niet vaak)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ZIJ GEEFT AAN DAT ZIJ AL EEN JAAR GEEN de PIL GEBRUIKT!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En jouw capslock staat aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Annigje, achja ik weet nou eenmaal alles van vrouwen ;)
Ik heb het ook gehad (helaas werd het weer normaal ;-)) Ik slikte toen de pil waar ik even tijdelijk mee gestopt was en mijn lichaam reageerde er super heftig op. Had enorme borsten (lees tieten) ontzettend gespannen. Ik had toen ook veel stress en waarschijnlijk verergerde dat. Het werd ook weer normaal. Maar als je het niet vertrouwd ga even naar een dokter want als je niet zwanger bent kan er een andere hormoon kwestie aan het opspelen zijn. Ik zou er niet te lang mee door blijven lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als k dit lees denk ik gelijk giga ontstoken. Ga naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dat nou voor een rare reactie?
Zou het kunnen zijn dat je zwanger bent? Daar gaan ze namelijk ook van groeien en veel pijn van doen.