op welke leeftijd krijg je schaamhaar?

ik ben 15 jaar en heb nog geen schaamhaar, ook geen okselhaar, ik ben ook nog maar sinds vorige week ongesteld, is dit raar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (8)

Nee zeker niet, bij iedereen ligt de leeftijd dat je schaamhaar of okselhaar krijgt verschillend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, de een is sneller dan de ander en bij de een komt er eerst een menstruatie en dan pas schaamhaar ed en bij andere andersom.. Vraag bv eens aan je moeder hoe het vroeger bij haar was.. Vaak komt dat een heel eindje overeen met hoe het bij jou gaat gebeuren..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt nu ongeveer de leeftijd dat je schaamhaar kunt krijgen. Sommigen krijgen het wat eerder, anderen wat later. Dit zelfde geldt voor menstruatie. Heb dus geen zorgen, je ligt precies op schema.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee joh das niet raar
De 1 heeft t eerder als een ander
Pubertijd en t verloop ervan is heel verschillend er zijn meisjes die met hun 9e al er mee klaar zijn maar ook die het met een jaar of 18 net achter de rug hebben
Net ongesteld geweest wil du niet zeggen dat je haargroeiontwikkeling al is afgerond
Kortom je mankeert niks en maak je r niet druk om
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee het is volkomen normaal sommige mensen krijgen pas lichaamshaar op hun 18de. het verschilt gewoon per mens op welke leeftijd je het krijgt. het gemiddelde bij vrouwen is meestal tussen de 11 en 18 dus je hoeft je nergens zorgen over te maken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal je vertellen over een oude vriendin van mij. Het is wel een beetje een apart verhaal, maar echt waar: zij is nu 21 en heeft maar 3 haartjes bij een oksel en verder ook nog geen lichaamshaar. Zij was overigens op haar 16e voor het eerst ongesteld.

Toch denk ik dat het bij jou vanzelf wel zal komen en dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken. Geniet nog maar even van het feit dat je je (als je niet van lichaamshaar houdt) niet hoeft te scheren :):)

Ik zelf vind het niet raar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tel jij bij elke vriendin haar lichaamsharen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe niet zo dom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie is hier nu dom? alsof je vriendin al haar lichaamshaar bij jou laat zien of dat jij bij elke vriendin onder haar oksels haar haren gaat tellen
Ligt aan je hormonen. Normaal ben je tussen de 10 en de 14 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt: Ik ben 15 jaar en ik heb nòg geen schaamhaar, heb ook nog geen okselhaar.

Haargroei is erg persoonsgebonden..of wel..bij de ene mens kan het heel anders verlopen dan bij de andere.

Bij het ene meisje kunnen ze dus wat eerder of later komen dan bij het andere..

Jij lijkt mij op je vijftiende jaar, perfect op schema te liggen. Niet te vroeg..niet te laat.

Maak je dus maar geen zorgen..je haartjes komen echt wel..binnenkort.

Voor ongesteldheid geldt overigens hetzelfde. Het ene meisje wordt het eerder dan het andere. Maar komen doet het echt wel..

Groet,

Ton