Nagel is afgescheurd. Wat kan ik doen om te voorkomen dat de nagel ingroeit?

Toen ik zojuist na het douchen de badkamer uitliep en ik de deur weer achter mij sloot bleef in de vaart van de deur mijn teennagel achter het hoekje van de deur steken. Met als gevolg dat m'n teennagel met die vaart afgescheurd werd. Hoe kan ik voorkomen dat de nagel met het teruggroeien ingroeit? Het is een flink stuk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou in dit geval (want dit verhaal klinkt vervelend ) naar een voetpedicure gaan. Wil je dit niet, dan zou je er iedere dag steeds even een klein stukje van een tisseu onder kunnen steken zodat de nagel niet in in je huid kan gaan groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tissue of een watje.

Het beste antwoord

In het begin zul je er weinig aan kunnen en hoeven te doen behalve dat je er op moet letten dat de nagel niet gaat misvormen. In dat geval zou ik naar de huisarts gaan. Een pedicure zou natuurlijk ook kunnen.

Verder moet je er wel voor zorgen dat er niet te veel druk op de nagel wordt uitgeoefend door te strak schoeisel.

Ik zou er niet aan gaan knippen, tenzij het echt noodzakelijk wordt en niet rond maar altijd recht afknippen, juist door rondknippen gaat de nagel naar binnen groeien.

Verder kun je als de nagel zover gegroeid is dat je er iets onder zou kunnen duwen, voorzichtig met een wattenstokje een klein plukje watten of een stukje verband onder de nagel duwen, zodat die als het ware iets wordt gelift.

Zie ook: www.gezondheidsnet.nl
Ceeve
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verzorg je nagel goed en hou in de gaten komende dagen als het gaat groeien.
Het beste is steeds een beetje bijknippen met nagelknipper als hij aangroeit.
Zorg er vooral voor dat de zijkanten goed bijgeknipt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet aan het nagelbed rommelen. Het zal langzaam maar zeker weer doorgroeien, maar je moet alleen wel de twee hoeken steeds rond vijlen. Het ingroeien gebeurd door de hoekjes die een beetje krom staan. Elke keer een klein beetje rond vijlen is genoeg. Verder heel veel geduld hebben, want het duurt wel een tijdje voor het weer helemaal in orde is.
Sterkte ermee.