Hoe kan ik rustig slapen?

Met in slaap vallen heb ik geen problemen. Ik word altijd wel erg moeilijk wakker zelfs als ik 12 uur heb geslapen maar ook als ik 6 uurtjes heb geslapen. Ik weet van ex-partners dat ik erg druk ben in mn slaap, hier merk ik zelf 's nachts niets van. Ik zat/zit elke nacht wel een aantal keer rechtop in bed, ik praat veel in m'n slaap en droom veel. Ik denk dat ik daarom elke ochtend zo moe ben. Wie weet hoe ik rustiger kan slapen zodat ik 's ochtends niet meer zo moe ben?
Een vast ritme inbouwen mbt tijdstip van naar bed gaan is niet mogelijk ivm werk. Geen tv meer kijken voor slapen gaan, warme douche enz. heeft geen invloed.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Ga voordat je gaat slapen nog even een stukje wandelen. Paar uurtjes ervoor fitnessen ( f4f is meestal altijd tot 23:00 open ). Lees voordat je gaat slapen een tijdschrift of begin aan een mooi boek. Drink een lekker warm glaasje melk voordat je gaat slapen.
En een vaste ritme is toch wel altijd 'héél belangrijk! ookal is het niet mogenlijk vanwegen je werk, KAN dit een oorzaak zijn. Probeer toch maar eens een van de bovenstaande ideeë.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is er meer aan de hand dan gewoon niet kan " in slapen vallen"...
Als je zo onrustig in je slapen bent zal het beter zijn als je profissionele help zoekt. Als je s'nachts (elke nacht!) rechtop bed ga zitten e nog niet genoeg aan slapen hebt, ook naar 12 uur slapen, kan toch niet gezond zijn! Tijd om naar de HA te gaan. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zou je eens wat Valeriaan kunnen proberen.
Dit bevorderd de nachtrust.

Succes