Heb jij vooroordelen?

Zo ja, waarover dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er genoeg, maar die zijn niet altijd zichtbaar voor mijzelf... Blindevleksyndroom...

Antwoorden (11)

Iedereen heeft vooroordelen, ongemerkt. Dat komt door je opvoeding en je omgeving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik generaliseer tot en met om in te kunnen schatten hoe ik iemand kan benaderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterk antwoord.
Ha, die Jinx;

Ik betrap mezelf soms op vooroordelen. Waarover, dat hou ik voor mezelf, want ik verzet me ertegen omdat ze mijn feitelijke oordeel vertroebelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik moet helaas bekennen van wel.
Ik denk dat de Fransen arrogant zijn. Dit vooroordeel is geroeid door mijn ervaringen op vakantie in dat land.

Inmiddels heb ik al veel Fransen ontmoet die helemaal niet arrogant zijn, maar het vooroordeel lijkt hardnekkig tegen beter weten in.

Toegevoegd op 04-06-2009 00:07:24
"geroeid" lijkt van toepassing op de foto, maar moet zijn "gegroeid". Wat een toeval....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig wel, iedereen heeft vooroordelen. Het is een natuurlijk bescherminsmechanisme. Als jij eenmaal een situatie hebt meegemaakt die slecht is uitgepakt dan ga je je niet nog eens stoten aan dezelfde steen. Een dier met jongen moet je nooit benaderen. Ooit heb ik dat een keer als kind gedaan bij een zwaan en die kwam toen boos op me af. De volgende keer doe ik dat niet, ondanks dat deze zwaan dat minder erg zou vinden. Ook bij sommige mensen heb je een vooroordeel. In een treicoupé zit ik 's avonds het liefst bij een groep oudere dames die een dagje zijn wezen winkelen in Amsterdam, dan bij een die drie jongens die met hun voeten op de bank, luide muziek en alcohol drinkend in die andere coupé zittend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja over een heleboel dingen. maar gelukkig ook over een heleboel dingen niet, en zelfs daar heb ik weer vooroordelen over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er genoeg, maar die zijn niet altijd zichtbaar voor mijzelf… Blindevleksyndroom…

Maar als ik ze tegenkom, dan jaag ik erop in mezelf, want ik heb maar één vooroordeel en dat is: ik tolereer in mezelf geen enkel vooroordeel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, over Closed Source software. Of beter gezegd: tegen Closed Source software.
Je kunt niet in de code kijken - daarom zal ik Closed Source software nimmer kunnen vertrouwen.
Je kunt niet zien of de cpde een ongelofelijke puinzooi is, hoe slecht de beveiligingen wel niet zijn, hoe slim of dom de programmeur was, waarom bepaalde keuzes in de software gemaakt zijn, waarom die ene foutmelding steeds optreedt, of er malware in zit, etc.

Je kunt sommige bedrijven natuurlijk vertrouwen op hun mooie blauwe ogen. Ik heb dat vertrouwen niet - 't wordt nl. keer op keer geschaad.

Ziedaar: mijn vooroordeel.

Toegevoegd op 04-06-2009 01:28:29
cpde=code
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het liefst zou ik natuurlijk nee zeggen, maar dan zou ik liegen. Volgens mij vallen vooroordelen niet uit te sluiten. Een mens zonder vooroordelen bestaat volgens mij niet. Je denkt altijd wel bij iemand iets als: die lijkt me aardig of die heeft vast geen goede opleiding. Zoiets heeft iedereen wel. Ik geloof niet in perfecte mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, net als iedereen denk ik. Een aantal zijn hardnekkig en daar kan ik dan moeilijk afstand van nemen. Bijvoorbeeld over (rechts)-extremisten en
(ander voorbeeld!!!) rokers.

Wel probeer ik zoveel mogelijk om anderen in hun waarde te laten en niet te oordelen, maar ja die extremisten en die rokers....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, over iedere levend wezen.