Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn hechting te strak?

Op mijn been zit een open wondje met drie hechtingen, mijn huisarts heeft het gisteren gedaan. Omdat benen beweeglijk zijn, voel ik het in bepaalde houdingen trekken. Ik heb helemaal geen ervaring met hechtingen, dus is dit normaal?

Toegevoegd na 1 uur:
...en moet ik mij ervan weerhouden veel te bewegen? ( dans) of kan ik gewoon alle kanten op zwaaien?

Toegevoegd na 1 uur:
...en moet ik mij ervan weerhouden veel te bewegen? ( dans) of kan ik gewoon alle kanten op zwaaien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja, das heel normaal hoor, geen zorgen. Bij een wond die gehecht moet worden is de huid losgescheurd en vaak ontbreekt er ook een piepklein beetje huid (of veel, afhankelijk van de wond natuurlijk). Wat de dokter doet is de twee randjes van de wond naar elkaar toe trekken en dichtnaaien. Je huid komt daar door wat strakker om je been te zitten dan normaal, en dat voel je soms trekken, vooral biij bewegingen waar je huid normaal soepel meebeweegt.

Beterschap!

Toegevoegd na 1 uur:
Na je toevoeging:

Dat ligt er een beetje aan waar de hechtingen zitten. Op je knie lijkt het me alles behalve slim, in je kuit maakt het niet zo heel veel uit of je je been wel of niet beweegt...
Maar bij twijfel kun je het het best of niet doen, of even een belletje naar je huisarts om het na te vragen. Want je moet natuurlijk niet hebben dat de hechtingen los laten, dan kun je weer over nieuw beginnen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is normaal. De hechting zit er in omdat je anders met die bewegingen de wond weer open zal trekken. De huis is elastisch, en staat altijd iets onder spanning (Tot je wat ouder wordt tenminste, haha)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing