Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je thee roken zoals je shag en sigaretten rookt?

Als kind, toen ik stiekem begon met roken, heb ik me altijd al afgevraagd of je thee kan roken. Is dat mogelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je kan thee roken maar het is nog slechter dan gewoon roken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amadea
14 jaar geleden
Waar staat dat te lezen? Lijkt mij eigenlijk onzin....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat.....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.dokter.nl/index.php/Longen/268676-Thee-gerookt.html
Amadea
14 jaar geleden
Dat is een lekenforum, ondanks dat het woord dokter doet vermoeden dat er medische kennis aan te pas komt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoezo niet wetenschappelijk? dit lees ik op fok "Ik had een vriend en die rookte thee en nu is hij dood. Okay, hij werd aangereden door een auto maar toch." http://forum.fok.nl/topic/1607807 maargoed na wat gegoogel kom ik weinig positieve verhalen tegen.
Amadea
14 jaar geleden
Nou, ik ben al een tijd aan het zoeken maar je komt echt niet verder dan de op lekenforums gedropte stelling dat je er gaten van in je longen krijgt. Geen enkel bewijs, noch medische kennis is er te vinden. Een broodje aap, waarschijnlijk. Ga maar eens thee zetten van tabaksbladeren, kan je proeven hoe dát smaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niks wetenschappelijks kom je tegen indd. jammer wel opzich wel benieuwd of het slechter beter of even slecht is. de caballerothee is nog best aardig trouwens icm rijstenvloeipap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kies voor dit beste antwoord, o.a. vanwege het antwoord, maar óók vanwege de reacties dat er bijna geen wetenschappelijke antwoorden te vinden zijn op internet.

Andere antwoorden (2)

--------------------------------------------------------------------------------

Toelichting:
Ik heb een vraag.
Ik heb op internet gelezen dat als je thee rookt er gaten in je longen komen ofzo.
Dus als ik heel veel thee ga roken elke dag enzo.
En als mijn longen dan kapot gaan.
Ga ik dan dood?

Antwoord:
Hallo. Het roken van thee is zeker niet gezond en zal hoogstwaarschijnlijk de longen behoorlijk beschadigen. Het zal echter behoorlijk lang duren voor u longen dusdanig beschadigd zijn voordat u aan ademhalingsproblemen zou kunnen overlijden. Bovendien zal het hele proces hier na toe bijzonder pijnlijk zijn. Het is in principe wel mogelijk om te sterven aan het veelvuldig roken van thee maar gezien het fijt dat dit proces waarschijnlijk weken zal duren en bijzonder pijnlijk is raad ik het u ten zeerste af om een poging tot zelfdoding te doen door het roken van thee. Ik wens u veel sterkte Erik .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amadea
14 jaar geleden
De kwaliteit van dat antwoord laat zodanig te wensen over dat ik ervan overtuigd ben te maken te hebben met een leek die een fantast is.
Heeft er nog iemand een wetenschappelijk verantwoord antwoord of is het gewoon allemaal onzin?
Het _kan_ wel, weet ik uit ervaring. Een vriendin van me heeft het geprobeerd toen ze geen shag en geen geld meer had.
Maar ondanks het feit dat ze altijd zware shag rookte, stikte ze bijna in die thee. En het was niet lekker zei ze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing