Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb sinds een paar dagen last van mijn nek mijn vader denkt dat het komt door stress (mijn oma en onze hond zijn vorige week overleden) kan dat ?

ik heb er pas sinds afgelopen vrijdag last van
dus vindt het raat dat ik er nog niet eerder last van had als het inderdaad door stress komt
naast de pijn in mijn nek heb ik ook hoofdpijn en ben ik ook erg moe

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (8)

Ja dat kan. Door spanningen (stress) gaat je nek vaak vast zitten. Hierdoor krijg je hoofdpijn en raak je vermoeid. Je spant letterlijk de spieren rond je nek, waaronder je schouders. Probeer er eens op te letten, laat bijv. je schouders meer hangen, dat zou al kunnen helpen. En anders een goede massage.
Sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste gecondoleerd.
Het is inderdaad mogelijk dat het komt door stress. spanningen en verdriet kunnen de spieren in de nek verkrampen. Hierdoor krijg je ook hoofdpijn.
Wat kan helpen is onder de douche met je hoofd rondjes draaien en een warme straal erop. Paracetamol kan ook verzachten. Probeer ook met mensen over je verdriet te praten, dit neemt ook de spanning af.

Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan heel goed hoor. Je hebt een heel moeilijke week gehad, die je op een of andere manier toch door moet komen op zo'n moment. Je hebt geen tijd om even te ontspannen en dus ga je gewoon door, misschien heb je geprobeerd je zo veel mogelijk groot te houden, wat ook spanning met zich meebrengt. Daardoor kun je je spieren ook letterlijk te gespannen, verkrampt houden, vaak gaat het dan om je nek en je schouders. En daar kun je inderdaad ook hoofdpijn van krijgen.
Probeer de komende dagen vooral een beetje rustig aan te doen, neem een lekker bad met een badolie die jij lekker vindt ruiken (of neem een warme douche met lekkere douchegel als je geen bad hebt) en besteed even wat aandacht aan jezelf, dat kun je gebruiken. Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan zeker zo zijn, stress slaat vaak op bepaalde ledematen in je lijf. Ik heb er vaak last van in m'n onderrug. Je moet wel uitkijken dat je er niet te lang mee rondloopt. Misschien er eens over praten met iemand die je vertrouwt (dat kan een goede vriend(in) of familielid zijn) kan soms al helpen om de lichamelijke pijn naar buiten te halen in woorden of daden (boosheid, verdriet, angst, rouw)
Lavendelolie-bad of een warm kersenpitkussen in je nek kunnen ook al erg relaxerend werken. Het kan zelfs zijn dat je gevoelens voelt opkomen tijdens je relax-moment. Gewoon toelaten en niet tegen vechten. Je mag verdrietig of boos zijn, niemand zal je dit kwalijk nemen. Ook jij mag jezelf dit gunnen.
Probeer zoveel mogelijk te rusten met je hoofd recht tav je schouders. Als je hoofd te diep in je kussen zakt bij het slapen, kan je best een extra kussen eronder leggen, zodat je hoofd in een rechte lijn met je schouders loopt.
Onder stress zijn mensen sneller gevoelig voor ziektes en de stijfheid van je spieren kan ook omslaan in spierontsteking, migraine of erger. Als de pijn echt ondraaglijk wordt, kan je toch best eens contact nemen met je huisarts zodat je erger voorkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontspannen is belangrijk voor alle spieren van het lichaam, en dus ook voor de nekspieren.

Spanningen en stress zijn nefast voor een ontspannen en relaxte lichaamshouding. Een lichaam dat gespannen is zal krampachtig worden en de spieren onder druk zetten. Spieren die onder druk staan en verkrampen worden sneller moe zodat er nekpijn kan ontstaan. Hierdoor kan er op de lange termijn nekpijn ontstaan.
Ga naar de huisarts als de klachten te erg worden.

Je vader kan dus gelijk hebben.
Nog veel sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te horen heb je veel te verduren gehad.
Al met al lijkt het me dus dat je vader toch wel gelijk heeft
ik zou proberen iets goeds te doen met je verdriet
geef het een plaats
koop iets wat volgens jou een mooie herinnering is aan je oma (dit kan je ook zo voor je hond doen)
dit kun je een mooi plaatsje geven in huis of op je kamer.
daarnaast zou ik ook eens met mensen erover praten.
het komt meestal voor dat je in de week van het overlijden van een dierbare in een roes verkeerd
je verdriet komt meestal pas later naar buiten
je zegt dat je er pas sinds vrijdag last van hebt
wat heb je tot vrijdag gedaan ?
ben je misschien niet steeds thuis geweest of heb je je extra op andere dingen gestort
als dit het geval is verklaard het ook waarom je er nu pas last van hebt
afleiding neemt namelijk zowel fysieke als mentale pijn weg.
Ik hoop dat je het overlijden van je hond en oma een plaatsje kunt geven dan zul je zien dat de pijn een stuk minder wordt.
voor meer tips en uitleg kun je terecht bij onderstaande link.
Veel sterkte ermee !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat komt omdat je lichaam er langer overdoet dan je hersenen die reageren sneller en dat je moe ben komt door dat je hersenen het gevoel proberen te compenseren en dat kost veel energie en vitaminen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het overlijden van je oma en jullie hond is een groot verlies in korte tijd. Dat brengt emoties en stress met zich mee. Dergelijke spanningen gaan vaak op je hoofd, nek en schouders zitten. Het kan dus heel goed dat dit de spanning van de afgelopen tijd is.
Ik raad je aan om ook voldoende (water) te drinken.
Afvalstoffen verlaten zo gemakkelijker je lichaam. Afvalstoffen komen ook van emoties dus daarom is voldoende drinken erg belangrijk.

Zorg daarnaast voor voldoende ontspanning. Er zijn vast ook dingen die je graag doet en leuk vindt. Het verdriet om het verlies is er niet altijd en niet altijd even sterk. Neem de tijd om te rouwen en verzet ook je gedachten regelmatig door iets fysieks te doen of door aan de leuke dingen te denken die er ook zijn.

Sterkte met het verwerken van het verlies en ik hoop dat je ook mooie herinneringen gaat ervaren over je oma en jullie hond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing