zijn er middelen tegen veel plassen?

Ik moet redelijk vaak naar de wc als ik bijvoorbeeld op reis ga. ook al is het maar een uurtje ik heb dan heel erg het gevoel dat ik naar de wc moet, ik ga aankomende woensdag op vakantie en moet dan ook weer lang wachten op het vliegveld. Als we aanboord moeten dan duurt het best lang voordat ik weer naar de wc kan. aangezien het vliegtuig nooit meteen vertrekt en hij moet nog opstijgen enz. Ik vroeg me af zijn er middelen die helpen bij het minderen van het gevoel van plassen?

Heeft iemand tips hoe ik dit kan verhelpen? via medicijnen of via handelingen die je doet voordat je op reis gaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.1K

Antwoorden (8)

Let op wat je drinkt van tevoren. In ieder geval geen thee, daar moet je veel van plassen. (En bier ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik je wel kan aanraden is om geen koffie en vruchtensappen te drinken want hiervan moeten veel mensen vaak plassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja , er zijn middelen tegen, maar voor zover ik weet alleen op doktersrecept.
Ik heb urispas gehad, en dat hielp wel goed. Maar daarvoor moet je eerst langs de dokter voor een recept.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of dit echt zou werken, maar dit bedacht ik zelf.
Als je erge diaree hebt, kun je van die zakjes ors gebruiken. Hier zitten geloof ik ook bepaalde zouten/mineralen in de vocht vasthouden zodat je niet uitdroogt.

Mss dat dat ook werkt, natuurlijk niet te veel drinken. Je zou de wekker bv om 3 uur in de nacht kunnen zetten en dan flink wat water drinken en om 5 uur nog eens en daarna niet meer. Goed vaak plassen op de momenten dat het wel gaat lukken, en die ors gebruiken.......

Tis te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ors is natuurlijk geen goed idee als je geen ernstige diaree hebt. Hier kan ze obstipatie van krijgen, met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ors is geen stopmiddeltje hoor, het vult zouten en mineralen aan die je door diaree kwijt raakt, zodat je lichaam beter in staat is om vocht vast te houden.
Norit is een stopper.
Minder drinken, vocht vasthouden en vaker plassen werken wel op de korte termijn, maar op de langere wordt je blaas alleen maar kleiner. Een grotere blaas is de enige oplossing. Dus veel drinken, gewoon eten en niet te snel naar de WC is veel beter. Waarschijnlijk is je blaas al te klein. Neem dan in eerste periode een incontinentiebroek, dat maakt het ook makkelijker om het naar de WC gaan steeds wat uit te stellen. Ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien niet echt een tip, maar wel een mogelijke oorzaak.
Veel plassen kan voorkomen als je nogal wat stress ervaart. Zoals bij een examen, of een sollicitatie.
Maar in jou geval is het al doorgetrokken en ervaar je al stress omdat je al bang bent om te moeten plassen wanneer je vermoedt dat dit niet kan. Hiermee zit je in een visuele cirkel. Want hetgeen waar je bang voor bent, is ook meteen de oorzaak van het vele plassen.

Wat je kunt doen is aangeven bij de stewardes(sen) dat je nogal vaak moet plassen. En waarschijnlijk ook in de periode voor het opstijgen. Misschien komen ze dan op tijd nog even langs om aan te geven dat het nu nog wel even kan om te gaan plassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bij voorbaat denkt dat je moet plassen, gaat dat ook gebeuren. De prikkel dat je moet plassen komt deels vanuit de hersenen en deels vanuit de bekkenbodem. Stress kan dus een oorzaak zijn dat je veel moet plassen. Je bent er te veel mee bezig.
Wat je zou kunnen doen is een blaastraining volgen. In deze training leert je de negatieve spiraal te doorbreken.
Bij blaastraining denk je vaak aan mensen die incontinent zijn, maar dat is dus niet alleen het geval. Je bent niet de enige die dit probleem heeft. Je zou het een kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je wel eens getest op diabetes ? Dat zou een oorzaak kunnen zijn