Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn vriend is gisteren flauwgevallen hij zei dat hij tintelingen voelden is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tintelingen waar?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Tintelingen voelen kan in combinatie gaan met flauwvallen. Dit komt voor.

Wat je je echt moet afvragen is of hij flauwgevallen is door een tekort aan eten/drinken/suikers of tengevolge een ziekte of ongeval. In het eerste geval kan het niet zóveel kwaad, als hij er vlug opnieuw bovenop komt is het wel in orde. In het tweede geval raadpleeg je toch best een dokter, iemand die flauwvalt naar aanleiding van een ziekte of ongeval moet toch medisch nagekeken worden.

Heeft hij de tintelingen gekregen voor of na het flauwvallen? Als hij is flauwgevallen na een ongeval en hij heeft tintelingen voor het flauwvallen ga je best ook naar de dokter. Dit kan dan mogelijk wijzen op een bijkomend letsel aan de zenuwen.

Tot slot: hoe is hij flauwgevallen? Als hij al neerlag of neerzat is er geen probleem maar als hij effectief gevallen is, op de grond of ergens tegenaan en daarna heeft hij tintelingen in zijn ledematen dan raadpleeg je ook best een dokter. Opnieuw kan dit (niet altijd) een teken zijn van bijkomend letsel.

Groeten,
JJanom
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, krijg hier direct een - op mijn antwoord. :-) Graag de reden waarom, wie weet leren we er allemaal uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog een plus+

Andere antwoorden (3)

Bijna iedereen valt wel eens flauw. Zo lang het niet vaak achter elkaar gebeurt is er niks aan de hand. Hij wat waarschijnlijk te weinig gedronken of gegeten. Als hij vaak achter elkaar flauwvalt zal ik naar de huisarts gaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik val regelmatig flauw en dan voel ik idd altijd eerst tintelingen, dan word het zwart voor mn ogen en zie ik sterretjes en dan verlies ik mn kracht en val ik neer.
Dus, ha, het is wel normaal dat he vriend tintelingen voelde. Flauwvallen is echter niet heel normaal, dus als t vaker voor komt moet ie maar wel effe naar de dok!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het de eerste keer is (zoals ik uit je vraag lees), zou ik toch even langs de huisarts gaan. Al is het alleen om maar te weten waarom het komt, en je even te laten onderzoeken om daar weer wat rustiger van te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing