je kan in de avond niet slapen, wat moet je doen, ik zit in groep 8, weet dat.

ik kan niet slapen, wat moet ik doen? ik heb ook geen slaap, en douchen helpt ook niet!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (9)

Ga lekker rustig een boek lezen. Zorg voor zo min mogelijk prikkels een half uur voordat je naar bed gaat. Dus geen tv, niet stoeien, niet gamen, geen Hyves e.d. Als je dan naar bed gaat en lekker gaat lezen in een koele kamer, moet het gaan lukken. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groep acht is een druk jaar ( ik zit nu op de middelbare ) Maar misschien omdat het doordedrukte ( vooral in deze periode want je gaat scholen bezoeken, je heb toetsen ) dat je dan gestrest bent, ik slaap zelf ook niet goed door de drukte. Er is een thee soort en dat kan je gewoon overal kopen: Rustthee, ( muntthee) (groenethee) dat geeft allemaal rust, ook kan je heel zacht een rustig (klassiek aangeraden ) liedje opzetten,

Ik hoop dat je beter gaat slapen, Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf hier kan ik natuurlijk niet zien wat je hebt.
Praat er even over met je ouder(s)/voogd, en ga even naar de huisarts. Die kijkt alleen eventjes, en doet niks engs. Misschien zegt hij dat het binnenkort over gaat, of misschien krijg je iets tegen slapeloosheid. Het middel dat je krijgt kan ook homeopathie's zijn, dat betekend dat het je het gewoon in de winkel kan kopen.

Kortom: Ik kan het hier niet zien, praat er over met je ouder(s)/voogd en ga even naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je er niet druk over maken is het beste. Je kunt beter later gaan slapen, ga als je naar bed moet wat lezen in een boek, niet op computer. Krampachtig in slaap proberen te komen werkt averechts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Af en toe van die melatonine tabletten nemen wil wel helpen maar dat kun je alleen doen in overleg met je ouders die moeten het er wel mee eens zijn.

Ik heb hier die van de drogist. Op internet lees je dat ze veel te zwak zijn om te werken, nou hier werken ze goed, of het nou placebo is of niet
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is alleen voor mensen die een gebrek hebben aan melatonine in hun lichaam. Ik heb ze ook gehad, maar bij mij werkte ze niet.
Maak je er niet druk over. Voordat je naar bed gaat moet je geen tv kijken. Dit activeert de hersenen - vooral wanneer je een tekenfilm/serie kijkt - .
De medische oplossing is melatonine, als je niet goed kan slapen zal je tekort aan melatonine hebben. Bij de drogisterij kan je melatonine verkrijgen ; ook zonder recept. Je moet wel weten hoeveel je mag innemen, hiervoor moet je dus eerst naar de dokter.
Heb je thuis nog ergens een flesje lavendel staan? Dit werkt rustgevend. Dit kun je op je slaap doen en vervolgens je slaap masseren.
Ook willen wat druppeltjes op je kussen wil helpen.
Als je dan eenmaal in bed ligt moet je ontspannen worden , iedereen heeft hier zijn eigen manier voor.
Als je je dan een beetje moe begint te voelen moet je je ogen proberen open te houden. Dan schijn je van zelf in slaap te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft dat je in groep 8 zit. Het is bekend dat (beginnende) pubers 's avonds later moe worden en 's ochtends ook later wakker. Dat heeft met de verandering in je lichaam te maken. Je hersenen geven later de stof melatonine af (het stofje dat je slaperig maakt). Daardoor wordt je later moe. Niks ernstigs aan de hand dus, maar wel vervelend voor jou en misschien ook voor je ouders als je 's ochtends niet uit bed te branden bent en misschien moe en chagrijnig aan de ontbijttafel zit.

Je hebt wel 9 uur slaap per nacht nodig! De tips die al gegeven zijn kun je inderdaad opvolgen; geen beeldscherm meer vlak voor het slapen gaan (het licht van het beeldscherm remt de aanmaak van melatonine) en lekker sporten overdag bevordert een goede nachtrust.

Mocht je echt last krijgen van slaaptekort, ga dan even langs je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een klein radiootje en zet ´m op AM. Ga lekker liggen en draai langzaam aan de zenderzoekknop. Zo hoor je de hele wereld langs komen. ´s nachts komen heel veel zenders goed door. Zo maak je een kleine wereldreis en val je langzaam maar zeker in slaap. Bij mij werkt)e' dat heel erg goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had ik een keer gedaan die radio kraakte de hele tijd toen ik wakker werd dat is ook niet alles