Wat is de temperatuur van urine?

Wat is de temperatuur van urine in de blaas en als je het uit plast? Is de temperatuur gelijk aan de lichaamstemperatuur? Of koelt de urine af in de blaas?

Het kwam uit het niets in me op, don't ask :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Urine is de temperatuur van je lichaam als je het uitplast. Vrij snel daarna koelt het natuurlijk af, maar als je het rechtstreeks in een potje plast kan je nog voelen dat het lauwwarm is ( ook als je over je benen zou plassen trouwens )

En die warmte van de urine schijnt creatief gebruikt te worden, om bijv. in de winter je bevroren slot van je autodeur open te plassen ( bah! )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of duikers die het koud hebben!
Die plassen gewoon in het pak.
(ik duik, zelf doe ik het niet, maar als we in de winter gaan duiken maken ze me voor gek uit als ik voor het duiken naar de wc ga, haha)

Andere antwoorden (3)

Urine is op lichaamstemperatuur. In de blaas koelt het niet af. De blaas zit namelijk ook in het lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hetzelfde als je lichaam is. Als je lichaam 37graden is, is je urine ook 37graden. In de blaas is het dan nog steeds hetzelfde. Op het moment dat je het uitplast is het ook nog 37graden, maar hoe langer het uit je lichaam is, hoe meer het zal afkoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een min, dit is gewoon de waarheid.
plus van mij hoor!
Je blaas is net iets warmer dan je lichaam hoor! Ooit gezien op discoverie channel