Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het slecht op maandlenzen 's nachts in te houden?

Geen last van klachten als ik dat doe

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Normale maandlenzen moet je NIET inhouden 's nachts.
Een keertje vergeten is geen probleem maar je kan er op langere termijn onherstelbare schade mee aan richten aan je oog.

Een zachte maandlens dekt de hele iris af. Ze zijn gemaakt om voor een bepaalde periode (maand) voldoende zuurstof door te laten.

Door hem langer te dragen en zeker ook nog 's nachts laten ze steeds minder zuurstof door en dat is niet goed voor je oog.
Je kan al zien als je ze te lang hebt ingehouden dat er een extra adertje zichtbaar wordt op het oogwit. Om de aanvoer van het zuurstof te kort te compenseren.

Er zijn wel speciale lenzen die je continue in kan houden, maar die zijn een stuk duurder. Af en toe de lenzen uit, en zeker 's nachts is echt beter voor het oog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van het type lens, je hebt dus day& night lenzen die je gewoon een hele week in houdt en dan 1 nachtje niet. Normale maandlenzen moet je eigenlijk wel elke avond uitdoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een min, weer eens van iemand die niet weet waar het over gaat?
Nee, niet doen, je beschadigt je hoornvlies ermee. Van mijn oogarts kreeg ik de tip om na een nacht dat ik ze per ongeluk had ingehouden nog even te wachten tot ik al een tijdje op was. Dan komt de traanklier door het regelmatig knipperen weer een beetje op gang. Dan uit doen en lenzen schoonmaken, in het potje doen dus, en je ogen een break geven door een tijdje met bril rond te lopen. Hij zei dat je hoornvlies anders kans had op beschadiging als je te snel na het slapen de lenzen uithaalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen.
Door de lens in te houden krijg je oog te weinig zuurstof.
Je heb tegen woordig nachtlensen die s nachts druk geeft op het oog zodat je overdag zonder bril of lenzen kan.

Wees verstandig want je heb maar 2 paar ogen waar je hele leven mee moet!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben jij die beroemde die ook ogen in het achterhoofd heeft ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.. Voor zover ik kan zien niet :p hoezo

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding