hoe kun je dwangmatig met school bezig zijn & leren stoppen?

Ik zit in mijn examenjaar en ben dag en nacht met school bezig. Soms word ik boos als ik een 9.6 heb en dan voel ik me helemaal depressief. Ik kan nooit tevreden zijn en leraren verklaren mij voor gek dat ik het hele hoofdstuk letterlijk uit mijn hoofd leer.

Toegevoegd na 7 minuten:
De jaren hiervoor was ik altijd een zeer ongemotiveerde leerling en ben ook een x blijven zitten, deed niks, altijd onvoldoendes, spijbelen, etc. Nu is het 180 graden omgedraaid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit is precies de situatie waarin ik mij bevindt ik ben inmiddels al een tijdje depressief en leer het hele hoofdstuk letterlyk uit mn hoofd en ben eerdrr eens blijven zitten toen kon hrt me nog niks schelen hoe ben je ervanaf gekomen?

Antwoorden (3)

Maak een planning en hou je hier strikt aan. Je geeft aan dat je goed kan leren. Schat vooraf de tijd in die je nodig hebt. Probeer er regelmaat in te vinden. Regelmaat is met dit soort "problemen" heel goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer 8en te halen en daarna. 7ens doe rustiger aan, verzin hobby's, breng meer tijd door met je vrienden

Werkt bij mij ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een min, de vraag is niet hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn prestaties drastisch achteruitgaan, maar hoe hij dwangmatig hoog willen presteren kan omzetten in er minder dwangmatig mee omgaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik probeer alleen maar te helpen -_-
Ik zou zo doorgaan! Je haalt toch alleen maar hoge cijfers en je weet dan zeker dat je een grote kans heb om te slagen en verder naar de universiteit, HBO of MBO kan gaan. Alleen hoor je niet depressief te worden van te hoge cijfers. Je weet dat je blij hoort te zijn met een 9.6 en dat dat goed genoeg is.