Ja dat mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag wel er is geen verbod op
lees onderstaand rapport maar eens over de gevolgen als er eventueel kinderen uit de relatie komen.
ronron1212
12 jaar geleden
Een relatie (huwelijk) tussen neef en nicht is zowel in Nederland als in België niet strafbaar. Het is dus wettelijk toegestaan. Zie voor meer informatie hierover het bloedverwantschap: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedverwantschap#Burgerlijk_recht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige wat verboden is is het trouwen van broer en zus.

Tijdens de invoering van het Nieuwe Burgerlijke Wetboek in 1970 is het verbod op huwelijken tussen aanverwanten en bloedverwanten in de derde graad (dus oom-nicht en tante-neef) opgeheven.

Een relatie, mits meerderjarig, is nooit strafbaar, ook niet tussen broer en zus. Hoe ziek ook.

Maar achterneef en achternicht die een relatie hebben is normaal. Neef en nicht wordt doorgaans door de maatschappij niet geaccepteerd omdat gezien de 4e bloedverwant er nog sprake kan zijn van inteelt bij het krijgen van kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de achterneef van de ene familie is en achternicht van andere kant familie, zijn ze mss familie kwa naam, maar bloed verwant wil ik het niet echt noemen.
Ik heb zelf even een relatie(onbewust, kende haar verder niet) gehad met de dochter van de achterneef van mijn moeder, dat ligt zover uit elkaar dus wettelijk mag dat gewoon, alleen eerste graad, broer en zus, mag niet en ouders met kind ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nicht en neef word ook gewoon toegelaten