Waarom verdwijnt/verkleint het gevoel om (dringend) naar het toilet te gaan als je in beweging bent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat komt door de 'afleiding' die het bewegen geeft.
Je haalt de gedachten van de volle blaas weg door er iets anders voor in de plaats te zetten, namelijk bewegingen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zitten in je blaas reksensoren.. Die registreren wanneer je naar het toilet moet. Na een tijdje zijn deze spieren "gewend"aan deze druk en lijkt het alsof je niet meer zo nodig hoeft. Echter na een tijdje als de blaas weer iets voller wordt komt de drang in alle hevigheid terug en zul je toch echt moeten gaan.
Daarom is het bij kinderen ook belangrijk ze gelijk naar het toilet te laten gaan als ze zeggen dat ze eerst wel moesten en nu niet meer....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er een manier om die rekencensoren voor de gek te houden , als je nog niet kunt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt....op een gegeven moment is je blaas toch echt vol en zal je sluitspier het "begeven"