Mag een instelling je weigeren omdat je een opleiding hebt gedaan die breder is dan waar de instelling werk voor aanbied?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb een opleiding gevolgt waarmee je zowel activiteiten als verzorging mag doen als werk. De instelling waar ik echter werk wil vinden wil iemand die alleen gericht is op zorg en keurt mij daarom af. Terwijl ik allebei de kanten in princiepe op zou kunnen(zowel in de zorg als in de activiteiten). Mag dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit komt voor. Instellingen doen dit om verschillende redenen.

- iemand die beter opgeleid is voor wat hij moet doen is soms minder enthousiast zich te verdiepen in dit soort werk
- iemand die beter opgeleid is en op een lagere functie zit moeten ze toch nog steeds goed betalen
- mensen met betere opleidingen kunnen ook gemakkelijker overstappen op een betere job, de instelling heeft misschien schrik om de deze dan kwijt te raken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze zullen iemand aannemen die pas binnen het profiel dus een opleiding heeft die hier aan voldoet. Over gekwalificeerd is voor de instelling een risico omdat het werk je snel te makelijk zal zijn waardoor je misschien snel weer weg bent. Dus ja ze mogen je weigeren omdat je niet voldoet aan hun wenzen.
ronron1212
12 jaar geleden
Die instelling neemt daarmee jou in bescherming tegen je zelf en natuurlijk ook tegen de instelling zelf. De kans dat je het werk al gauw vervelend gaat vinden, omdat het beneden jouw niveau is, is namelijk dan levensgroot aanwezig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij zult zeker de opleiding zorg en welzijn nivo 2 gedaan hebben, en waarschijnlijk is de instelling opzoek naar nivo 3verzorging