wat kan je allemaal worden met een opleiding medewerker maatschappelijke zorg niveau 3?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier een aantal voorbeelden van het ROC:

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
Als je klaar bent met de opleiding Medewerker Maatschappelijke zorg kun je aan de slag in onder andere de gehandicaptenzorg, gezondheidszorg, ouderenzorg en maatschappelijke opvang. Je kunt werken in bijvoorbeeld een ziekenhuis of bij een welzijnsinstelling.

Als medewerker maatschappelijke zorg werk je vaak één op één met mensen maar het kan ook voorkomen dat je gezinnen of groepen begeleidt. Je helpt mensen met de dagelijkse bezigheden zoals aankleden, wassen en tanden poetsen. Je helpt mensen met het praten over hun psychische problemen en zorgen. Je let daarbij goed op de geestelijke en lichamelijke gezondheid van deze mensen.