Hallo, om af te slanken is het nodig om 2 soort oefeningen te doen namelijk spierversterkende en cardio oefeningen. Spierversterkende ook wel weerstandstraining doe je om meer spiermassa te krijgen waardoor je stofwisseling hoger wordt en je dus sneller gaat afslanken. Deze oefeningen voor een bepaalde spiergroep, doe je om de dag (een spier moet namelijk ook rust krijgen en herstellen) en 2 tot 3 keer in de week.

Spierversterkende oefeningen voor de armen zijn biceps en triceps trainingen. Als je op Internet googled vind je vele voorbeelden van deze oefeningen. Voor de benen kun je 3 keer in de week (b.v. op de dagen dat je niet de armoefeningen doet) squats (je maakt een beweging alsof je op een stoel gaat zitten en dan kom je weer omhoog) en lunges (uit- en weer terugstappen) oefeningen doen.

Helaas kun je niet plaatselijke vetverbanding. Vetverbanding vindt plaats over je gehele lichaam. Om vet te verbranden is het nodig om cardio-training te doen: fietsen, lopen, roeien, steppen, trainen op de crosstrainer en ook dansen. Dit moet je iedere dag minimaal 30 minuten tot een uur doen en op een tempo dat je hartslag sneller gaat dan normaal. Je moet voelen dat je gaat transpireren.

Zoals je ziet is het niet een kwestie van een paar oefeningen doen, maar juist iedere dag veel trainen. Vraag jezelf af of je dit er allemaal voor over hebt. Iedereen is anders, de een heeft dikke benen, de ander een dikke buik of te grote of te kleine borsten. Dit is je lichaamsbouw, oordeel niet te hard over je eigen lichaam en kijk juist naar de dingen waar je wel heel tevreden mee bent.

Ik wens je veel succes toe.

dus gewoon sporten en dan vooral oefeningen waar je je armen gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, van dikkere spieren krijg je toch meer volume? Alleen als je daarnaast ook vet verliest wordt je dunner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je je moet vet verbranden en dat gebeurt door te sporten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@lalena
Sterkere spieren nemen minder volume in dan hetzelfde gewicht aan vet...
@werk
Je trainingsschema ziet er netjes uit, alleen heb ik gemerkt dat elke derde dag krachtoefeningen meer effect heeft dan elke tweede dag. Na de tweede dag ben je weliswaar hersteld van de inspanning maar daarna zet de opbouw van je kracht nog een dag door als die extra "rust" er is. Cardio kan inderdaad dagelijks. Hartslag moet wel richting 130 gaan (voor jongeren tot 150) ps. Mijn ervaring en kennis komen van de (wedstrijd) roeisport en trainingsopbouw daarvoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@reinier mijn kennis komt van internet dus je zult wel gelijk hebben

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen, sporten!
En daarnaast een goede bmi hebben door niet veel vet etc te eten.
Ook kun je daarbij gewichten kopen of gewoon iets zwaars pakken en daarmee oefeningen doen.

Ik sport niet eens zo lang en het werkt al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit je vraag begrijp ik dat het alleen om je bovenarmen gaat. Dan adviseer ik je om triceps oefeningen te doen.
Kijk maar eens op google welke oefeningen je allemaal kunt doen. Er zijn ge ook diversen die je thuis kunt doen.