Kan je met de opleiding medewerker maatschappelijke zorg in de zorg werken? Ik heb een opleiding MMZ niveau 3 en nu moet ik nog een kopjaar zorg doen!

Toegevoegd na 2 minuten:
In het begin toen ik startte met de opleiding mmz op niveau 3 werdt mij verteld dat ik zowel in de zorg als in de activiteiten zou kunnen gaan werken maar nu ik de opleiding heb afgerond wordt ik geweigerd in een zorginstelling omdat mijn opleiding meer gefocust zou zijn op de activiteitenkant. Wat is hiervan waar en wat niet? Help mij alsjeblieft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat één instelling jou niet aanneemt wil natuurlijk niet zeggen dat je niet kan werken in de zorg.
Ik heb even gekeken naar jouw opleiding en ik denk dat het een brede opleiding is, dat kan positief zijn, want je bent op veel plekken inzetbaar, maar het kan ook een nadeel zijn omdat je niet gespecialiseerd bent in een bepaalde richting.
Dit laatste kan goed de reden zijn dat je niet werd aangenomen.

Als je voor jezelf weet dat werken in de zorg jouw doel is, dan is het aan te raden om een meer gerichte opleiding zorg te kiezen maar je kan natuurlijk ook bij andere instellingen solliciteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik zit zelf in de zorg (casemanagement jeugd) mijn stagaire volgt diezelfde opleiding. Echter, ik kan aan hem merken dat zijn interesse meer ligt bij activiteiten organiseren en begeleiden dan bij individueel aan de slag zijn.
Misschien hebben ze gelijk en zou je er nog een aantal jaar HBO ofzo aan vast moet plakken (heb je direct ook meer kans in de zorg EN een diploma!!)