wat is quantum touch?

er wordt tegenwoordig veel reclame gemaakt over quantum touch ivm genezing van klachten en pijnreductie. wat is dat juist? zijn er bewijzen voorhanden dat dit effectief werkt?

Toegevoegd na 4 dagen:
als ik bewijzen bedoel, bedoel ik natuurlijk niet alleen wetenschappelijke bewijzen. dit is één referentiekader waarbinnen je iets kan bewijzen, volgens mij zijn er veel meer referentiekaders die eveneens nuttig zijn. referentiekaders zijn tijdsgebonden, en in elke tijd wordt er geloofd dat datgene wat op dat moment toonaangevend is, ook het enige juiste is. Duizend of misschien zelfs honderd jaar later gelooft men weer iets anders en lacht me om wat mensen vroeger geloofden. Zo'n referentiekader is best gevaarlijk, en kan zelfs leiden tot extremisme, waarbij al hetgeen wat tegen de eigen overtuiging spreekt meteen met de grond wordt gelijk gemaakt. Of erger : er zijn al mensen vermoord omdat ze er niet in meegingen (bv. destijds omdat ze beweerden dat de aarde niet plat was), net zoals dat gebeurd is omdat ze een bepaald geloof niet voldoende trouw waren etc. Tja.
Maar goed, er bestaan voor mij geen goede of slechte antwoorden, het beste antwoord zal datgene zijn wat me de helderste omschrijving geeft.
Wat uiterst interessant is om te lezen : heb je zelf (dus bij jezelf) al de goede of minder goede gevolgen van quantum touch ervaren (of helemaal geen gevolgen is ook mogelijk natuurlijk).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Weet je, wat bedoel je met bewijzen?
Een van te voren uitgestippelde weg, om bewijzen te krijgen?
Een gedegen onderzoek vooraf, om daarna met meerdere personen de resultaten te bekijken, te testen, te onderzoeken?
Tijdens handoplegging, is er ineens zo uit het niets, iets dat kan helen.
Dat pijn kan weg halen, of verminderen, dat spieren, gewrichten, bindweefsel kan beinvloeden.
Sinds een jaar ben ik ook met dit soort zaken bezig en ik kan het totaal niet verklaren, niet eens begrijpen.
maar ik zie de resultaten voor me.
Maar het merendeel van de mensen, ook hier op G.V. kan er totaal niets mee en verwijst het naar het land van fabeltjes en oplichters.

Iedere aanraking van de ene mens aan de ander, veroorzaakt een reactie.
veel van dit soort reacties kunnen we prima verklaren, zelfs de meeste z.g.n. spirituele reacties.
Een mens zit zeer ingewikkeld in elkaar.
Slechts een welgemeende handdruk, kan je hele dag goed maken, slechts met een arm om je schouders, kan je veel verdriet los laten, slechts een glimlach kan je leven voorgoed veranderen, laat staan een liefdevolle handopleging.

Indien je bij iemand voor maanden lang de pijn kan weg nemen, kan nog steeds toeval zijn, maar als die zelfde persoon al 10 jaar onder behandeling is bij specialisten en de pijnstillers geen invloed meer hebben en dag en nacht pijn heeft, tot het moment van handoplegging, is dit dan bewijs?
Voor velen niet, voor mij wel, immers, we kennen de mendische geschiedenis van deze patiënt van de 10 jaar er voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
mendische- medische

Toegevoegd na 9 uur:
Een jaar of 15 lang had ik een vetknobbel op mijn linker duim, had er niet zo veel last van, maar moest het niet stoten.
Daar ik helemaal gek ben op proefjes, besloot ik iedere avond het bultje aandacht te geven, me te concentreren en daarna met mijn vingertoppen het licht aan te raken.
Na een paar weken gaf ik het op, geen resultaat.
Toen ik weken later er weer aan moest denken, naar aanleiding van een vraag hier op G.V.keek ik naar mijn duim en het vetbultje was weg en is nog steeds weg.
En hij was zo groot als het topje van mijn pink, dus best wel een flinke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Over het begin van je antwoord:
Zie je nu wel of geen bewijs? Eerst lijk je aan te geven dat er geen bewijs is, daarna zeg je dat er heel duidelijk bewijs is. Welke is het nu? Verder ga je direct over van 'bewijs' naar 'verklaring'. Maar dat zijn twee totaal, echt totaal compleet, verschillende dingen - en dat weet je, dacht ik toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel jij zou een auto hebben.
En die auto wil niet starten.
Er zijn al 10 deskundige monteurs bij geweest, maar het lukt niet.
Nu kom ik toevallig langs in het Gooi, even bij praten, ik rommel wat aan je auto en hij start direct.
Wetenschappelijk gezien is dat geen enkel bewijs dat ik verstand van auto's heb en dat ik hem gemaakt heb.
Maar zelf weet ik, dat ik een los contactje weer vast heb gemaakt en dat daarna de auto startte, voor mij is dat dan wel bewijs, dat ik dat gedaan heb.
Want ik weet dat er 10 monteurs bij geweest zijn.
Toch is dit geen wetenschappelijk bewijs dat ik de auto gemaakt heb. In het begin van mijn antwoord.......
is er alleen de vraag , wat bedoel je met bewijzen?
Een vraag aan de vraagsteller.
Cryofiel
12 jaar geleden
Voor mij zou dat inderdaad geen bewijs zijn. Want ik weet dat het ook puur toeval zou kunnen zijn. Lukt het jou met 40 auto's, dan is dat wel een bewijs. Maar ook ik ben benieuwd hoe vraagstelster dat ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bij 20? 10? 5?
Cryofiel
12 jaar geleden
Goede redenatie. Daarmee geef je aan, dat "absoluut bewijs" niet bestaat. Al vallen 1000 appels naar beneden, je hebt altijd kans dat de 1001e appel omhoog valt. We zien dus een "mate van betrouwbaarheid" van een bewijs. Het is niet 'ja of nee', het is een geleidelijke overgang. Net als met bijvoorbeeld de snelheid van het wegverkeer. 50 is veilig, zeggen we. Maar is 50 dan volkomen veilig, en 51 volkomen onveilig? Niet dus. Ook hier is het een geleidelijke overgang, waarbij het een kwestie van afspreken is om te bepalen waar we de grens leggen.

Andere antwoorden (5)

Dit is een manier om met je handen te genezen of pijn te verminderen en er zijn geen wetenschappelijke bewijzen dat het werkt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik lees dit op een website:

(...) Naast herschikking van botten worden pijn en ontstekingen snel verminderd, terwijl organen, systemen en klieren in evenwicht worden gebracht. (...)

Over het algemeen is herschikking van botten alleen nodig na een flinke klap en kan dit met gipsverband worden gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
via Quantum Touch kan het lichaam dat ook zelf.
Quantum Touch is een methode die ook wel de 'helende handen' wordt genoemd. Het is een mogelijkheid om pijn aanzienlijk te verminderen en het genezingsproces te versnellen.

De behandelaar legt zijn/haar handen op de plaats van het lichaam waar zich de klacht bevindt. Door middel van speciale ademhalingstechnieken wordt de trillingsfrequentie in zijn/haar handen sterk verhoogd, wat vervolgens dan met behulp van resonantie door gegeven wordt aan het lichaam van degene die behandeld wordt.
Hierdoor wordt het zelfhelende vermogen enorm gestimuleerd. Onze lichaamseigen biologische intelligentie zorgt ervoor dat er gebeurt wat noodzakelijk is om te genezen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Er zijn geen bewijzen dat het ook effectief werkt. Enkel ervaringen van mensen.
Deze bijvoorbeeld:

http://quantumtouch.123forum.nl/borstkanker-mijn-ervaringen-met-quantum-touch-t135.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Motivatie voor de min?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus ter compensatie. Er zijn geen bewijzen dat het effectief werkt.
Cryofiel
12 jaar geleden
Die min snap ik ook niet. Misschien dat de mingever dacht dat jij volledig achter het citaat staat dat je geeft. Misschien had je moeten aangeven dat het een citaat is. Want zeg nou zelf: --  "de trillingsfrequentie in zijn/haar handen"
Trillingsfrequentie? Waarvan? Wat trilt er? Met welke frequentie trilt het? --  "speciale ademhalingstechnieken"
Hoe komen ze erbij dat ademhalingstechnieken invloed zouden hebben op een niet nader genoemde frequentie van een niet nader genoemd trillend "iets"? --  "resonantie"
Wat resoneert er met wat, en hoe komen ze erbij dat er überhaupt iets zou gaan resoneren? --  "wordt het zelfhelende vermogen [...] gestimuleerd"
Hoe komen ze daar nu ineens weer bij? --  "biologische intelligentie"
Wat is dat? Kortom: het is een aaneenschakeling van vage kreten. Het enige gemeenschappelijke is dat er wetenschappelijke termen worden gebruikt - kennelijk is dat bedoeld om net te doen alsof de methode betrouwbaar is, en alsof de methode ergens op is gebaseerd. Verder kan ik slechts constateren dat men een totaal andere betekenis toekent aan bestaande woorden, waardoor elke eventueel aanwezige betrouwbaarheid verloren gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het ook Cryo. Die toevoeging is later gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt som, voor het plusje.
Mijn toevoeging is later gedaan, omdat ik eerst wou zoeken naar bewijzen en ervaringen. Echter niet veel over gevonden (of anders niet goed gezocht :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska, natuurlijk geloof ik je, Flink dit te vertellen, want ja je weet hoe het hier gaat.
Ik heb de ongelooflijke resultaten gezien.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Ed :)
Cryofiel
12 jaar geleden
Geen "ongelooflijke resultaten". Gewoon de te verwachten resultaten door suggestie. Die resultaten zijn vaak enorm goed, dat wel. Maar met 'quantum touch' hebben ze niets te maken.
Er zijn geen bewijzen dat het effectief werkt.
Een beetje hetzelfde als met acupunctuur.
Het is een alternatieve behandeling waardoor er een hoop mensen sceptisch tegenaan zullen kijken. Het is lastig om hier bewijs van vast te leggen.
Er word wel visueel bewijs aangeleverd (zie site bron) maar tjsa, daar kan ook ieder van zeggen wat hij er van vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je wel een bewijs laten zien met Quantum Entrainment wat niet met energie werkt.
Hier is de link van het filmpje waar jij zelf je eigen bewijs kunt ervaren.
http://youtu.be/sz6uDcTbaJA

Nog even dit: Zelfgenezing kan de uitgaven in de zorg gigantisch reduceren: http://geneesjezelf.nl.ae (non profit website)

Toegevoegd na 1 week:
Kortom wie twijfels heeft kan het gewoon zelf gratis testen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Aha, leuk, een reclamefilmpje van een commercieel bedrijf! Maar goed, wie weet hebben ze echt iets ontdekt. Als dat zo is, zal de medische wetenschap dit natuurlijk direct omarmen. Dat betekent dat we er binnen hooguit een jaar door zullen worden overspoeld in onze ziekenhuizen. (Dat laatste betekent dan weer, dat deze 'ontdekking', als hij echt is, hooguit een jaar oud is. We hebben dit namelijk nog niet in onze ziekenhuizen gezien.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederland loopt hierin hopeloos achter, doch in Duitsland daar is men er veel verder mee, google maar eens op quantenheilung, maar je kan ook gewoon zoeken op dr. Frank Kinslow O ja, of het filmpje nou wel of niet commercieel is, de gezondheid van mijn medemens is voor mij vele malen belangrijker. En deze slogan mag vrij gebruikt worden: Zelfgenezing kan de uitgaven in de zorg gigantisch reduceren: http://geneesjezelf.nl.ae (non profit website)
Cryofiel
12 jaar geleden
In tegenstelling tot de geneeskunde, is de alternatieve wereld hopeloos verdeeld. In de alternatieve wereld geldt dat wat in Duitsland gangbaar is, in Nederland onbekend is. Wat in Nederland gangbaar is, is in België onbekend. Enzovoort. De geneeskunde is heel anders. Daar heerst wereldwijde eenheid. Dat komt doordat men daar uitgaat van de werkelijkheid, niet van lokaal en cultureel bepaald geloof. Dus ALS deze quantum-onzin werkelijkheid zou zijn, dan zou dit ruim binnen een jaar vanuit Duitsland naar Nederland komen. Gewoon via de normale weg, via publicaties in wereldwijde tijdschriften, via internationale conferenties, enzovoort. Ik zie dus twee mogelijkheden. Ofwel dit is een uiterst nieuwe ontwikkeling, toevallig in Duitsland gedaan, die minder dan een jaar oud is en alleen daardoor nog geen tijd heeft gehad zich naar de rest van de wereld te verspreiden. Ofwel het is een kwak-geloof. Welke van de twee het volgens jou is, laat ik aan jou over. -- "Genees jezelf" is iets waarvan de alternatieve wereld doet alsof zij het hebben uitgevonden - terwijl juist die alternatieve wereld mensen afhankelijk maakt door ze NIET in te laten zien dat zij zichzelf genezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Growing Finger" ... ik ken wel verhalen van iemand bij wie de neus opeens ging groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontzettend jammer dat je tekortschiet in je informatie, om een paar voorbeelden te noemen: EFT = Emotional Freedom Techniques is wereldwijd, Quantum Touch is wereldwijd, Reiki, is wereldwijd, Energie is zelfs overal of wou je beweren dat energie niet bestaat. Maar zolang je je niet beter informeert inzake energie genezing hou ik bij deze op om te reageren op jouw berichten. Bedankt voor je medewerking.
Gerrit
Cryofiel
12 jaar geleden
Gerrit, je kunt natuurlijk altijd een bestaand woord in een totaal andere betekenis gebruiken. In jouw geval 'energie'. En ook 'quantum'. Da's prima - maar dan moet je NIET net doen alsof je nog steeds hetzelfde bedoelt als de wetenschappers.
Cryofiel
12 jaar geleden
Voor verdere informatie verwijs ik je naar 'therapeutic touch', de naam die vroeger werd gebruikt voor dezelfde techniek. Zie het commentaar dat ik onder de vraag heb geschreven - daarin geef ik aan hoe destijds 'therapeutic touch' door een tienjarig meisje onderuit werd gehaald. 'quantum touch' is precies hetzelfde als dat achterhaalde 'therapeutic touch'. Als jij andere informatie heb, hoor ik dat graag. Dat lijkt me beter dan alleen te beweren dat ik tekort zou schieten in mijn informatie, zonder dat je die informatie geeft, en je dan schielijk terug te trekken uit het gesprek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie nu pas je filmpje en tot mijn grote verbazing werkte het ook zo.
natuurlijk is de vinger niet gegroeid, maar waarschijnlijk ben je wat onzorgvuldig met de eerste keer, de tweede keer weet je waar het over gaat.
Toch ken ik een gelijke proef, rek je zelf uit tot zo hoog als je kan en tip die plaats met je vinger aan, zet er een streepje en wacht een paar minuten.
Hierna concentreer je op dat streepje en wil je hierna een stukje hoger aantippen en zie, dat gebeurd ook.
vaak velen cm. hoger.
Het is de kracht van de concentratie.
Maar die kracht is niet te onderschatten!!
heb daar bijzonder dingen mee kunnen doen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Concentratie, oefening, wilskracht. Dat is inderdaad waar het om draait bij zulke dingen. Hoe dan ook, niets 'quantum touch', zelfs niets paranormaals.
kwakzalverij; dit zal wel niet gezien worden als een goed antwoord doch het enige juiste.