zo kun je kalknagels aanpakken:
-Medicijnen tegen schimmelinfecties zijn slecht voor de gezondheid (ze tasten de lever aan en verwijderen een deel van de goede bacteriën), maar ze zijn het beste en snelste middel om een kalknagel te genezen. Breng een bezoekje aan uw huisarts indien u denkt last te hebben van een kalknagel. Hij zal dan een stukje van uw nagel nemen en dit in het laboratorium laten onderzoeken. Vervolgens zal hij een medicijn voorschrijven dat u via orale weg moet innemen.
-Slijpen of frezen is het dunner en gladder maken van de nagel. U kunt dit bij de pedicure laten doen, maar u kunt ook gewoon thuis aan de slag gaan. U vindt het benodigde apparaatje in bijna elke pedicureset en na een minuut ziet uw nagel er al een stuk gladder en gezonder uit. Als de schimmel erg oppervlakkig is en de nagel vooral gekenmerkt wordt door strepen en ribbels, is frezen vaak al voldoende om opnieuw een gladde en gezonde nagel te krijgen.
-Voetbaden met appelazijn doet wonderen voor lelijke nagels. U kunt dagelijks een voetbad met appelazijn nemen of de nagel twee à drie maal daags met appelazijn inwrijven.
-Nagelverzorging: Er zijn verschillende soorten tincturen op de markt om kalknagels te genezen. Denk eraan dat kalknagels erg hardnekkig kunnen zijn en dat een uitwendige behandeling soms wel tussen 6 maanden en een jaar nodig heeft om volledig zijn werk te kunnen doen. Is er na 6 maanden geen verbetering opgetreden, dan bent u verplicht op medicatie over te stappen om de schimmel te verwijderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
en de vraag is al een op een andere manier gevraagd; hier een link http://www.goeievraag.nl/vraag/kalknagels-helpt.29889

ik hoop dat je er vanaf komt, want het is nu vooral vervelend met dit warme weer!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Kalknagels kunnen ook met een stift behandeld worden. De werkzame stof wordt direkt op de kalknagel aangebracht. Het dringt door de nagel heen om de oorzaak aan te pakken.
Nailner repair: Met deze stift worden kalknagels direkt behandeld. De bijwerkingen van traditionele medicijnen worden hiermee vermeden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan met azijn.

Om te beginnen moet je de nagel op orginele dikte slijpen / vlijlen en alle losse stukjes verwijderen (dit is pijnloos)

Schimmels houden niet van Azijn, dus na het slijpen met je nagel in een badje van water en azijn gaan en lekker een 10 minuten laten weken.
Herhaal dit 1a 2 maal daags.
Na deze procedure wrijf je je nagels in met olijfolie om je negel soepel te maken en te houden.
In je sokken en schoenen zitten ook schimmelsporen dus als je die niet behandeld dan draag je water naar de zee dus was je sokken in azijn (mag je later opnieuw wassen met wasmiddel) en stop een met azijn doordrenkt doekje een nacht in je schoenen.

Draag veel open schoenen met warm weer om je voeten te laten luchten, schimmel getijd namelijk goed in warm vocht. Mocht je je schamen voor je nagels dan kan je tussen het slijpen / vijlen je nagels bleken door ze 10 seconden bloot te stellen aan onverdunde chloor, hierna je nagels goed afspoelen en wassen!
Hierna vervolg je de behandeling met het voetbadje!

gegarandeerd, na 2 weken is de schimmelagel genezen en krijg je een gezonde nagel terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee ik zal het proberen! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan, gelukkig heeft iedereen wel azijn en olie in huis. Succes ermee.
De meest voorkomende aandoening van de nagel is de kalknagel. Een kalknagel wordt veroorzaakt door een schimmelinfectie. Omdat de schimmelinfectie zich onder de nagel nestelt is hij moeilijk te bestrijden. Een creme of zalf kan alleen oppervlakkig zijn werk doen en de schimmelinfectie wordt dan ook niet goed aangepakt. Nu is er een product met een speciaal transportsysteem waardoor de formule de schimmelinfectie ook onder de nagel kan behandelen.

Wat is Nailner?
Nailner Repair is een natuurlijke en eenvoudige oplossing voor mooie en gezonde nagels. Nailner Repair heeft een gepatenteerd transportsysteem waardoor de formule snel door de nagel kan dringen en het nagelbed kan voeden met natuurlijke oliën. Bij regelmatig gebruik van Nailner is al binnen enkele weken resultaat te zien.
13 jaar geleden
Pieter2011
13 jaar geleden
Heb je aandelen bij Nailner? De reclameboodschap klinkt geweldig, maar de praktijk is anders. Een halfjaar en verschillende stiften verder, zag mijn kalknagel er nog precies hetzelfde uit. Kraanwater zou hetzelfde effect hebben gehad, maar dan veel goedkoper.
Volgens mijn huisarts is er maar één effectieve manier om een schimmelnagel te behandelen en dat is met penicilline. Je moet dat dan (afhankelijk van de plek van de schimmel en omvang van de nagel) bijna een jaar slikken totdat de hele nagel zich heeft vernieuwd. En zo lang gebruik van penicilline raadt hij sterk af.
daarvoor heb je nailer, dat is een stift die je op je nagel doet, en dan gaat de kalknagel weg.
Zie http://www.gezondheid-aanbiedingen.nl/Webwinkel-Category-110081/Nailner.html?gclid=CIP6w8fqragCFcODDgod0mFoGQ

is ook verkrijgbaar bij drogist, of vraag daar eens voor advies, die weten goede oplossingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar die zijn zooo duur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens, maar het helpt wel ;)
Insmeren met tea tree olie!

Een kalknagel is, dacht ik, een uiting van een schimmelinfectie, net zoals zwemmerseczeem. Je zou kunnen laten onderzoeken bij een alternatief genezer, zelf ben ik bij Loes Vermeer van het Artsen Acupunctuur Centrum in Nijmegen, of er sprake is van bijvoorbeeld een Candida-infectie. Met een aangepast dieet - gist- en suikervrij - ben je er snel vanaf. Wel een lastig dieet, maar wie weet is er bij jou iets heel anders aan de hand. Je kunt ook naar een homeopathisch arts gaan.

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Even over die azijn... Azijn is zelfs één van de belangrijkste voedingsmiddelen die ik nu moet mijden!!!! Azijn is namelijk gegiste wijn, dus is zelf verwant aan de schimmels, die je nu net moet vermijden. Wanneer ik iets met azijn binnenkrijg, een dressing over de salade bijvoorbeeld, wordt ik weer akelig. En ik heb een stevige Candida-infectie jarenlang verwaarloosd, simpelweg omdat ik het niet wist. Nu dus niet meer, en dus ook geen azijn!!!! Hoe dat zit met uitwendig gebruik weet ik niet, ik zou het in ieder geval niet proberen. Maar dat ben ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop wat 'tea tree' olie. Doe dit er dagelijks op en houd dat vol gedurende lange tijd. Het is bekend dat deze etherische olie schimmelvorming en daardoor ook zogenaamde kalknagels helpt te voorkomen maar ook teniet doet. Veel beter dan die chemische troep die de lever ondermijnt

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dagelijks met TeaTree olie insmeren. Wel even blijven volhouden, het duurt een paar weken voor het helemaal weg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kruitvat heeft twee stiften, die allebei heel goed werken. Je moet ze wel een tijdlang gebruiken, 6 weken twee keer per dag.