Stottertherapie bij een stotter therapeute (logopedist). Deze zal met name gericht zijn op het afleren van vecht en vermijdings gedrag. Daarna zal er gewerkt kunnen worden aan stotter modificatie technieken. Uiteindelijk zal hierdoor het stotterpercentage afnemen. Als je ouder bent dan 12 jaar val je onder een gevorderde stotteraar en hier kom je ook nooit vanaf maar het kan zeker verminderd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ha, die Pete40;

Zingen en schelden schijnt goed te kunnen helpen. Kijk maar eens naar de meesterlijke film 'The King's Speech', waarin de aanstaande Britse koning stottertherapie volgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een bekend verhaal dat zangpedagogen er goede raad mee weten. Stotteren en ademhalen zijn met elkaar verbonden en daar kijkt deze vakpersoon naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kan je naar een logopedist (e) gaan.

Het stotteren zal missschien niet helemaal verdwijnen, maar je spreekvrees zal een heel stuk verbeteren. Heb het meegemaakt in mijn omgeving.

Hieronder wat info:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stottertherapie bestaat niet voor zover ik weet. iedereen kan namelijk stotteren. je bedoelt anti-stottertherapie natuurlijk. denk goed over de woorden die je zegt en ademhaling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed nieuws: stotteren is te overwinnen. Het is mogelijk voor iedereen die gemotiveerd is om aan zichzelf te werken. Cursisten uit de hele wereld reizen af naar de Apollolaan om bij het Del Ferro Instituut vloeiend te leren spreken.

Het Instituut werd ruim dertig jaar geleden opgericht door de Amerikaanse tenor Leonard Del Ferro. Bij toeval heeft hij ontdekt dat er een lichamelijke oorzaak is voor stotteren. Hij ontwikkelde een wetenschappelijk bewezen aanpak, gebaseerd op middenriftraining. Deze tiendaagse cursus is inclusief gratis nazorgtraject en wordt door de meeste zorgverzekeraars geheel vergoed.

Toegevoegd na 3 minuten:
Lees de tweede bron maar eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende redenen waarom mensen stotteren. Het hangt er daarom vanaf wat bij jou de oorzaak is of het bij jou zal werken, maar de snelste oplossing die ik heb gezien en natuurlijk gehoord op tv is die van de spraakvertrager. Door zo'n apparaatje hoor je jezelf iets later en in een andere toonhoogte terug dan je daadwerkelijk gesproken hebt. Daardoor probeer je vanzelf je spraak aan te passen aan wat je hoort en ga je langzamer spreken. Door dit langzamere spreken wordt er minder - en soms zelfs helemaal niet meer - gestotterd. Zie voor meer informatie de bronvermelding.
Amadea