Kan je door oogoefeningen te doen je volledige zicht weer terugkrijgen?

Ik heb vrij slechte ogen, en voor mijn gevoel gaan ze nog steeds achteruit. Daarom heb ik op internet naar oogoefeningen gezocht. Maar ik heb nog niet echt het idee dat ze veel helpen. Alleen maar heel tijdelijk. Dus vandaar mijn vraag, is het mogelijk dat het langer werkt zodat je je volledige zicht weer terugkrijgt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
fremar
9 jaar geleden
Zou toch eerst een naar de oogarts gaan om te zien wat de oorzaak is want sommige aandoeningen vragen toch wat meer dan oogoefeningen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het bij de meeste aandoeningen aan je ogen niet werkt.
liveisgreat
9 jaar geleden
in Gent was er vroeger een ogenarts die je ogen merkelijk verbeterde met oogoefeningen. helaas is hij inmiddels gestopt met zijn praktijk. Ik heb mensen gekend die een merkelijke verbetering aan hun ogen ondervonden, en een andere bril konden dragen.
Zijn programma bestond niet enkel uit oefeningen, maar ook uit voedseladvies (bv. weinig alcohol) en kruidengeneeskunde. Dus het kan wel.... Jammer dat niet meer oogartsen dat beoefenen.
liveisgreat
9 jaar geleden
Ik bedoel: als je het onder begeleiding van een oogarts kan doen, dan weet je zeker dat je de juiste oefeningen doet voor je aandoening. ik zou je adviseren hierover een vraag te stellen, dus of er in jouw land/omgeving een oogarts is die op die manier werkt.
Maar dàt het werkt, dat heb ik dus in mijn omgeving kunnen vaststellen, jammer genoeg in de periode waarin ik nog geen bril nodig had....(ik heb dus zelf nooit gebruik kunnen maken van die oogarts zijn kennis en kan niet uit eerste hand vertellen of het werkt....)

Het beste antwoord

hoi,

als je googled op dr bates, kan je veel info vinden. Hij ging er vanuit dat bijna alle oogklachten komen door stres, dat leid tot vervorming van de oogbol. Zeg maar het is een spier die dan onder druk komt te staan. Ik heb jaar geleden mn ogen 2 dioptrien verbeterd, niet alleen door oefeningen, maar juist door ontspanning van de oogspieren. Na stres periode van paar maanden zijn mn ogen weer achteruit gegaan. Dus ja t kan wel... maar vergt wel lange weg.