Waar in je hoofd (hersenen) zit het denken, denk je?

Bij mij iets uit het midden naar links...

Heb je maar één gedachtegang of meerdere onafhankelijke..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De 'hoger ontwikkelde' delen van onze hersenen, dus de delen die bij ons sterker ontwikkeld zijn dan bij eender welke diersoort, bevinden zich vooral in de zogenaamde frontale lob, net achter het voorhoofd. Natuurlijk speelt er zich van alles in de hersenen af - zowel bewuste als onbewuste processen, verwerking van informatie, waarneming, reflexen, noem maar op - dat je nergens precies de vinger op kunt leggen wat precies waar gebeurt, en daar wordt natuurlijk veel onderzoek naar gedaan, maar het 'hogere' abstracte denken, gebeurt voornamelijk in de frontale kwabben.

Bronnen:
http://www.hersenstichting.nl/alles-over-h...

Ik denk dat mijn denken over heel mijn hersenen is verdeeld, maar ik ervaar het alsof het ergens vlak achter m'n ogen zit. (En heel soms dat het een meter of twee boven m'n bed zweeft.)

Er zijn mensen (zoals cardioloog Pim van Lommel, bekend van de bijna-dood ervaringen) die veronderstellen dat je bewustzijn zich (deels) buiten je lichaam bevindt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100