Hoe groot is de kans dat je uit een coma ontwaakt en geen hersenschade hebt?

Hoe groot is de kans dat je uit een coma ontwaakt en geen hersenschade hebt? Geen enkele Geheugen problemen, spraakstoornis. Helenaal niks. Ook niet tijdelijk.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
ronron1212
3 jaar geleden
https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/coma/

Het beste antwoord

De kans dat iemand volledig herstelt van een coma hangt grotendeels af van de ernst en oorzaak van het hersenletsel, de leeftijd en hoe lang iemand in coma heeft gelegen.
Tijd is de beste algemene voorspeller van een kans op herstel. Na vier maanden coma veroorzaakt door hersenbeschadiging is de kans op gedeeltelijk herstel bijvoorbeeld minder dan 15% en de kans op volledig herstel erg laag.
SimonV