Als je een vraag hebt over een oogonsteking ziekte mag je dan gewoon een oogarts van je ziekenhuis bellen of moet je eerst naar de HA?

ik heb liever advies meteen via een oogarts dan via mijn eigen HA.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als je in behandeling bent van de oogarts, mag je contact opnemen met hem.
Zo niet (maar als ik je vraag zo lees is dat niet) moet je eerst naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meest gangbare weg is dat je huisarts een verwijsbrief maakt voor de oogarts , dus idd eerst een afspraak maken bij je eigen huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan gewoon naar de huisarts toe gaan dat is geen probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is de ontsteking vaak in de buurt van het oog,i.p.v. in het oog en dat kan de huisarts prima behandelen. Je moet sowieso eerst met de huisarts contact opnemen, wil je naar de oogarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor niet-spoedeisende gezondheidsproblemen ga je naar de huisarts. Die is er uitstekend voor opgeleid om een aantal zaken zelf te behandelen, in te schatten wanneer om advies gevraagd moet worden en om een patiënt in te sturen naar een specialist als dat nodig is. Het systeem van de huisartsenzorg is een van de regelingen die onze gezondheidszorg nog een beetje betaalbaar houden.

De standaarden die de huisartsen volgen om aandoeningen te diagnosticeren en te behandelen komen vrijwel overeen met de protocollen die specialisten volgen, dat wil zeggen voor kwalen die door beiden behandeld kunnen worden. Daarvoor ben je bij de specialist alleen maar duurder uit en niet beter af.