Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen als ik het ergens spannend vind?

Bijvoorbeeld als ik een afspraak heb. En ik vind het heel erg spannend (bijvoorbeeld solicitatiegesprek) Wat kan ik doen om die spanning weg te nemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Gouden tip van mijn opa: als de ander poept dan stinkt het ook :-) helpt om dat te denken als je met een 'hoger' iemand moet spreken en je wordt daar zenuwachtig van. Van hetzelfde kaliber: de ander voorstellen in gewone kleren of pyama.

Andere strategie: bedenk hoe leuk het is dat je over jezelf en je werk mag vertellen en dat de ander werkelijk geïnteresseerd luistert.

Als je een blind dat hebt, helpt het om Je verwachtingen bik te stellen. Dus niet: ik ontmoet zo de Liefde Van Mijn Leven, maar Ik ga gezellig lunchen en een leuk gesprek hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De gouden tip: Met je buik ademhalen. Oppervlakkige ademhaling onstaat door spanningen. Je krijgt daardoor minder zuurstof in je bloed wat de spanningsklachten alleen maar verergerd. Probeer maar eens uit, in een spanningsvolle situatie op jouw ademhaling letten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf gerust stellen.
Bij mij helpt de gedachte altijd, 'ik laat het gewoon op me afkomen.'
Meer dan afwachten kan je toch niet doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is spannend omdat je bang bent voor iets onbekends, bijvoorbeeld je sollicitatiegesprek waar je een angst hebt dat je er niet goed doorheen komt.

Er zijn twee zaken die je kunnen helpen:
a) goede voorbereiding, zodat je weet dat je het maximum hebt gedaan om jezelf goed te presenteren. Er zijn genoeg websites waar je informatie kunt inwinnen over hoe je sollicitatiegesprekken kunt uitvoeren, neem dat door en bereid je dan voor zo goed als je kunt.

b) Ga uit van het slechtst mogelijke resultaat. Accepteer op voorhand dat het niets zal worden, dat je er binnen een minuut al de deur wordt gewezen, etc. Als je uitgaat van dat 'worst case scenario' en dat heb je al geaccepteerd, hoef je nergens bang voor te zijn. De spanning is er af, want het kan alleen nog maar beter worden.

En dan ten slotte: een beetje spanning hoort er bij. Als je alles van te voren weet, is er niets leuks meer in het leven... Accepteer dat en spreek ook uit dat je benieuwd bent naar hoe het zal zijn in je nieuwe functie.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing