Kun je in deze periode van het jaar ook griep krijgen?

Ik heb vanaf gisteren het idee dat ik griep ga krijgen, last van mn keel, koortsig (voelt zo) niet gemeten nog :) lamlendig, hoofdpijn ,zeurdig lichaam, in de benen enzo vraag me dus af of je dus rond deze periode van het jaar ook griep kan krijgen, ben afgelopen winter eigenlijk nog niet echt ziek geweest alleen een paar keer wat verkouden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Jazeker, maar de kans dat het ook echt griep is, is wat kleiner. En de kans dat heel veel mensen nu griep krijgen is nog kleiner. Het griepvirus is vooral in de winter, en begin van het voorjaar actief. Beterschap!

Ja dat kan. Griep komt minder voor in het voorjaar en in de zomer, maar het virus is gewoon actief en je kunt het dus oplopen. Beterschap

Je kan altijd griep krijgen. Het is een virus wat van mens tot mens overgaat. Het heeft niets met de kou te maken, al kan het zijn dat de weerstand afneemt als je vaak in kou staat. Dan ben je vatbaarder om griep te krijgen.

Heel veel soorten verkoudheidvirussen geven de symptomen van griep, het is daarom ook moeilijk om onderscheid te maken tussen griep en verkoudheid. Om deze tijd van het jaar komt er vrijwel geen griep voor, dus zal het dat niet wezen. Maar mogelijk kan dit vanuit het buitenland wel mee komen. Gezien je klachten lijkt dit op een van de vele soorten verkoudheid virussen. Na een dag of 3 a 4 is het meestal wel het ergste voorbij, wel kan je daarna nog wel weken vage klachten hebben. Bij griep heb je plotseling, hoge koorts en hevige spierpijn. Vaak gepaard met overgeven.

Zeker, de mexicaanse griep verspreidde zich in de zomer van 2009. Dat griep vooral meer in de winter of het voorjaar voorkomt is omdat de weerstand van veel mensen dan lager is.

Zomer virusje; meer onder de mensen met minder kleding

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100