Enorme hitte in het midden van de handpalm, waardoor ontstaat dit?

Ik word wel eens wakker en dan heb ik een enorme hitte in mijn linkerhandpalm (in het midden, bij het TCM Loagong punt).
Hoe zou dit kunnen ontstaan?

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.compassionatedragon.com/images/acupuncture/ac_points/ac_p8.png

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelt deze vraag omdat je een karma-antwoord wilt? Is het dan de bedoeling om onze kennis over karma en energie te verhogen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He, het is mijn vraag. Iets waar IK een antwoord op zoek. Zolang ik nog geen andere forum heb ontdekt (andere vraag van mij), moet ik het met GV doen. Ik stel geen vragen waar een ander wat aan heeft. Het kan zijn dat een andere ook geholpen kan zijn met vragen op GV. Maar dat zal niet voor iedereen gelden en niet voor alle vragen, dat is een algemeen gegeven van GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Gdanonym.
Volgens mij ben jij linkshandig, klopt dat ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ben rechts. Maar muizen doe ik ook vaak links.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat ik puur met rechts doe is schrijven, en typen, ik typ trouwens alleen met rechts, dus met 1 hand.
buiten dat ik af en toe links erbij moet pakken voor de hoofdlettertoets.
Verder ben ik compleet zowel links als rechts. Ik weet dat er wel uitzonderingen zijn, op dat projectief en receptief, want ik ben er zelf een.
Ik heb namelijk allebij mijn handen zowel rojectief als receptief.

Het beste antwoord

Het kan ook karma verbranden zijn... Dus de lichamelijke aspecten zijn al naar boven gekomen als mogelijkheid in andere antwoorden... Het kan ook warmte zijn door het branden van karma... Je stuurt er energie heen en dan warmt die plek op als een brandpunt...

Je link zou dat al laten zien, dat het energetisch is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Lijkt een ontsteking, het beste is een bezoekje aan de huisarts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt als een peesontsteking, of in elk geval vermoedelijk een flinke overbelasting. Ik weet niet of je linkshandig bent en ook veel met die linkerhand doet, maar ik zou er zeker even naar laten kijken als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Dacht ik ook aan. Maar da's de lichamelijke oorzaak. Van toepassing op iemand die geen andere kennis heeft. gdanonym is erg bezig met energie (in de paranormale manier, niet de bekende fysische energie). Drukpunten, chakra's, verbinding met de kosmos cq de geestenwereld. Deze kennis (of schijnkennis, dat is niet relevant) kan ertoe leiden dat hij op de verwachte plekken warmte voelt. Behalve de puur lichamelijke oorzaak die jij noemt, mogen we zo'n psychosomatische oorzaak dus zeker niet uitsluiten.
Je handpalmen zijn de ideale plek om energie op te nemen en weg te geven. Een spontane warmte heeft vaak te maken met een energie opbouw (waarschijnlijk door een droom) en het niet bewust kunnen weggeven van deze energie (doordat je slaapt).

Probeer wat meditatie-oefeningen voor het slapen gaan, zodat je in alle rust kan slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er gebeurt best veel s'nachts. Maar helaas weet ik daar niet veel van.
Mediteren voor het slapen doe ik al reeds. Het gaat niet om het in slaap vallen, maar rond een uur of 3 wordt ik vaak wakker.
Als ik eruit ga, dan wordt het alweer snel minder. Het hoeft voor mij niet weg, want ik voel dat het wel te maken heeft met een bepaalde vorm van genezing.
Ik ben wel benieuwd waar het vandaan komt. Je antwoord is een mooie aanvulling. PS: Ik ben wel veel bezig met energiewerk en QiGong
Dat is dus (de) Kundalini (energie)!

kundalini gaat niet altijd soepel door je energiebanen heen.

Er zal iets gebeurt zijn (of je bent met iets bezig)
waardoor grote hoeveelheden kundalini zich opstapelen.

Wanneer je tot rust komt (slaap), speelt het zich weer vrij! Het komt dan met horten en stoten je (palm-)chakra uit.

Niet bang/bezorgd zijn, het hoeft niet te betekenen dat je iets verkeerd doet.
In mijn ervaring heeft het te maken met innerlijke schoonmaak.
Waarschijnlijk ben je persoonlijk / spiritueel een heleboel oud leed aan het opruimen.
Die energetische blokkade moet er daarom ook uit. Dat kan zo intens gebeuren dat je het lichamelijk zelfs voelt!
er zijn mensen die rollen schokkend en kronkelend door hun huis!

Een ding weet je: de slang is wakker! dat is een goed (bewust) teken!

Als het nu iets is wat werkelijk continueert,
over een lange periode aanhoudt,
dan kun je je afvragen welke handeling
(vorm van meditatie?, etc..)
jij onderneemt die jouw kundalini-stroom zo beinvloed.
Dat hoeft nl. niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
emoties die je verwerkt in je slaap , warme of plakkerige handen is een indicatie daarvoor . maar bij jou is het hitte aan en kant, misschien werkt de pericard meridiaan aan je rechterkant niet zo lekker .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je linkerhand heeft het het ergste nu zeg je.

Dat ligt er aan of je linkshandig of rechtshandig bent.
Bij rechtshandige mensen, is rechts de projectieve hand, en links de receptieve hand, en bij linkshandige net andersom.

Met je projectieve hand geef je energie af.
Met je receptieve hand neem je energie op.

Dus als het je projectieve hand is, heb je meschien te veel energie ergens, en wil dat er uit.

Als het je receptieve hand is, ben je ergens energie aan het opnemen, om een of andere reden, omdat je die nodig hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie nu je toevoeging, van de link.

Heb je al een helingsgave, zo nee, dan ben je die nu aan het ontwikkelen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb het fout geschreven zie ik nou.

Je receptieve hand laat energie los, dus dan gaat er energie uit.

En projectief neemt energie op.

Sorry, nog niet helemaal wakker, hahaha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben rechtshandig. Ja ik heb helingsgave. Maar misschien dat die poort nu nog beter opengaat. Loagong punt.
Of iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent dus rechts, dus is je rechterhand projectief, daar geef je energie mee.
Maar als je iemand heelt, en je wilt buiten helen, ook iemands pijn verminderen, dan kun je dat wegnemen met je receptieve hand, en de aarde in laten stromen.
En omdat het je receptieve hand is die zo heet is, ben je meschien aan het leren om pijn weg te nemen, ik weet niet of je dat ook al kan/doet. Anders is het in ieder geval iets met energie afgeven.
Meschien heb je ergens te veel energie, die er uit wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik praktiseer niet healing. Het is volgens mij iets uit mezelf.