Enorme hitte in het midden van de handpalm, waardoor ontstaat dit?

Ik word wel eens wakker en dan heb ik een enorme hitte in mijn linkerhandpalm (in het midden, bij het TCM Loagong punt).
Hoe zou dit kunnen ontstaan?

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.compassionatedragon.com/images/acupuncture/ac_points/ac_p8.png

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan ook karma verbranden zijn... Dus de lichamelijke aspecten zijn al naar boven gekomen als mogelijkheid in andere antwoorden... Het kan ook warmte zijn door het branden van karma... Je stuurt er energie heen en dan warmt die plek op als een brandpunt... Je link zou dat al laten zien, dat het energetisch is...

Lijkt een ontsteking, het beste is een bezoekje aan de huisarts

Dat klinkt als een peesontsteking, of in elk geval vermoedelijk een flinke overbelasting. Ik weet niet of je linkshandig bent en ook veel met die linkerhand doet, maar ik zou er zeker even naar laten kijken als ik jou was.

Je handpalmen zijn de ideale plek om energie op te nemen en weg te geven. Een spontane warmte heeft vaak te maken met een energie opbouw (waarschijnlijk door een droom) en het niet bewust kunnen weggeven van deze energie (doordat je slaapt). Probeer wat meditatie-oefeningen voor het slapen gaan, zodat je in alle rust kan slapen.

Dat is dus (de) Kundalini (energie)! kundalini gaat niet altijd soepel door je energiebanen heen. Er zal iets gebeurt zijn (of je bent met iets bezig) waardoor grote hoeveelheden kundalini zich opstapelen. Wanneer je tot rust komt (slaap), speelt het zich weer vrij! Het komt dan met horten en stoten je (palm-)chakra uit. Niet bang/bezorgd zijn, het hoeft niet te betekenen dat je iets verkeerd doet. In mijn ervaring heeft het te maken met innerlijke schoonmaak. Waarschijnlijk ben je persoonlijk / spiritueel een heleboel oud leed aan het opruimen. Die energetische blokkade moet er daarom ook uit. Dat kan zo intens gebeuren dat je het lichamelijk zelfs voelt! er zijn mensen die rollen schokkend en kronkelend door hun huis! Een ding weet je: de slang is wakker! dat is een goed (bewust) teken! Als het nu iets is wat werkelijk continueert, over een lange periode aanhoudt, dan kun je je afvragen welke handeling (vorm van meditatie?, etc..) jij onderneemt die jouw kundalini-stroom zo beinvloed. Dat hoeft nl. niet!

emoties die je verwerkt in je slaap , warme of plakkerige handen is een indicatie daarvoor . maar bij jou is het hitte aan en kant, misschien werkt de pericard meridiaan aan je rechterkant niet zo lekker .

Je linkerhand heeft het het ergste nu zeg je. Dat ligt er aan of je linkshandig of rechtshandig bent. Bij rechtshandige mensen, is rechts de projectieve hand, en links de receptieve hand, en bij linkshandige net andersom. Met je projectieve hand geef je energie af. Met je receptieve hand neem je energie op. Dus als het je projectieve hand is, heb je meschien te veel energie ergens, en wil dat er uit. Als het je receptieve hand is, ben je ergens energie aan het opnemen, om een of andere reden, omdat je die nodig hebt. Toegevoegd na 1 minuut: Ik zie nu je toevoeging, van de link. Heb je al een helingsgave, zo nee, dan ben je die nu aan het ontwikkelen. Toegevoegd na 1 uur: Ik heb het fout geschreven zie ik nou. Je receptieve hand laat energie los, dus dan gaat er energie uit. En projectief neemt energie op. Sorry, nog niet helemaal wakker, hahaha.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100