Hoe kan het, dat als ik aan het plassen ben, mijn ogen gaan tranen?

Ik heb dit altijd al gehad, ook als ik moet poepen..zijn er meer mensen die dit hebben? En waar heeft het mee te maken? Ik heb geen pijn ofzo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er is geen enkel verband tussen bovengenoemde 2 bezigheden op het toilet, en tranende ogen. Irritatie aan de ogen, wegens de lucht, en enorme kracht moeten zetten, zodat je ogen gaan tranen kunnen we denk ik allebei afstrepen, en dan blijft er niets over. Eventueel zou het nog zo kunnen zijn, dat je in een nieuwbouwhuis woont, en b.v. het materiaal van de muur van je wc, of de mechanische ventilatie een allergie veroorzaakt. Maar dat is vergezocht, en zou je zelf uit kunnen proberen door het toilet eens te bezoeken, zonder daar iets achter te laten. Er is dus geen verklaring. Als het een probleem voor je is, vraag het dan aan je huisarts. Dan weet je het zeker. Hij kan door slim doorvragen misschien een verklaring geven, maar zal hoogstwaarschijnlijk tot de zelfde conclusie komen.

kost het je veel inspanning? tranende ogen zijn een kenmerk van inspanning.

Misschien blijven je ogen onbewust wat meer open omdat je je wellicht concentreerd op het gebeuren. Dan kun je gaan tranen, niks aan de hand. Zolang het niet gebeurt als je hem dichthoud is het goed, anders moet je je afvragen wat er uit je ogen loopt. Grapje hoor, je bent ok

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100