Hoe kan het, dat als ik aan het plassen ben, mijn ogen gaan tranen?

Ik heb dit altijd al gehad, ook als ik moet poepen..zijn er meer mensen die dit hebben? En waar heeft het mee te maken? Ik heb geen pijn ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pers je dan hard??
Cryofiel
12 jaar geleden
Afscheid nemen is emotioneel.
Kimath
12 jaar geleden
@Cryo: haha :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, het is best grappig hè ;) ik weet dat mijn zusje het ook heeft, dus misschien zit het wel in de familie haha! Ik heb er geen last van hoor, vroeg me alleen af of meerde mensen dat hebben en of iemand wist waardoor het komt. En nee ik pers niet hard, plassen gaat bijna vanzelf toch ;)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wow ik dacht dat alleen ik het had ik heb precise hetzelfde overal is het zo sinds Klein afaan ook al plas je je traant gewoon zonder reden. Ik heb ook geen idee waar het vandaan komt en als ik het aan iemand die ik vertrouw vraag zeggen ze dat ik gek ben.... Ik heb nogmaals ook geen idee. Maar je bent niet alleen. Miss is het gewoon een zeldzaam rare gewoonte....

Het beste antwoord

Er is geen enkel verband tussen bovengenoemde 2 bezigheden op het toilet, en tranende ogen. Irritatie aan de ogen, wegens de lucht, en enorme kracht moeten zetten, zodat je ogen gaan tranen kunnen we denk ik allebei afstrepen, en dan blijft er niets over.

Eventueel zou het nog zo kunnen zijn, dat je in een nieuwbouwhuis woont, en b.v. het materiaal van de muur van je wc, of de mechanische ventilatie een allergie veroorzaakt. Maar dat is vergezocht, en zou je zelf uit kunnen proberen door het toilet eens te bezoeken, zonder daar iets achter te laten.

Er is dus geen verklaring. Als het een probleem voor je is, vraag het dan aan je huisarts. Dan weet je het zeker. Hij kan door slim doorvragen misschien een verklaring geven, maar zal hoogstwaarschijnlijk tot de zelfde conclusie komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

kost het je veel inspanning? tranende ogen zijn een kenmerk van inspanning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb het ook en nee dat is het niet het is net alsof je gaapt het gebeurt gewoon
Misschien blijven je ogen onbewust wat meer open omdat je je wellicht concentreerd op het gebeuren. Dan kun je gaan tranen, niks aan de hand.

Zolang het niet gebeurt als je hem dichthoud is het goed, anders moet je je afvragen wat er uit je ogen loopt. Grapje hoor, je bent ok