hoe kan het dat bij hevige schrik de haren wit worden?

Ik schrok eergister ontzettend van een ontploffing vlakbij, en toen ik later thuis in de spiegel wilde kijken vroeg ik me af of mijn haren wit zouden kunnen worden van zoiets.
Hoe is het te verklaren dat dit soms gebeurt bij mensen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat een bushmaster je plaatje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee een FV 432, Britse pantserrups voor personenvervoer (10 man)

Het beste antwoord

De enige manier om je haarkleur in een paar uur te veranderen, is de kapper te bezoeken of het zelf te verven. De talrijke anekdoten die in alle tijden en over de hele wereld de ronde doen over mensen wier haar in 1 nacht spierwit werd na een shock of tragische gebeurtenis, berusten op een misverstand: de donkere haren zijn niet wit geworden, ze zijn uitgevallen. Bepaalde haarziekten (bijvoorbeeld alopecia areata) tasten uitsluitend donkere haren aan en hebben geen invloed op witte haren. Bij mensen die zowel lichte als donkere haren hebben, lijkt het dan alsof hun donkere haar wit is geworden. Natuurlijk kunnen donkere haren grijs worden, zoals iedereen boven de 40 zal beamen als hij of zij wel eens in de spiegel kijkt. Omdat ons haar ongeveer een centimeter per maand groeit en het wit-worden begint bij de haarwortel, duurt een complete verandering van de haarkleur een paar weken, en niet een paar uur. En dat heeft allemaal niets van doen met de spierwit geworden figuren uit de verhalen.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord door de goede uitgebreide uitleg. ik zal rustig wachten tot de witte haren toenemen en de ouderdom toeslaat :)
+10!

Andere antwoorden (1)

Schijnt een fabel te zijn, geen idee waar het vandaan komt.

Toegevoegd na 2 minuten:
toch maar even google gebruikt.
misschien heb je iets aan bijgaande link, beetje te lang om te copieeren
anneliez