Is oxzazepam 10 mg en haze jointje (wiet) een slechte combinatie?

Heb net een oxzazepam op en heb zin in een jointje. Is dat heel erg? Ik blow wekelijks dus ben wiet wel gewend.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Verstandig is het niet. Oxazepam kan een slaperige bijwerking hebben, wat als effect kan geven dat je het idee hebt een joint te hebben gerookt. Combinatie Gecombineerd gebruik van medicijnen en drugs kan gevaarlijk zijn voor je gezondheid. Veel stoffen in medicijnen en drugs werken op een vergelijkbare manier: ze hebben een effect op je hersenen en worden afgebroken in je lever. Daarom kunnen deze stoffen elkaars werking beïnvloeden. Je lichaam weet niet welk middel een medicijn is, of een drug. Als je een medicijn en een drug gebruikt die allebei de werking van je hersenen beïnvloeden, is er een risico dat ze elkaars effect versterken of verzwakken. Dat kan tot gevolg hebben dat je geneesmiddel veel te sterk of veel te zwak werkt en kan daarom gevaarlijk zijn voor je gezondheid. Je lever breekt de stoffen af die in medicijnen en drugs zitten. Ze verlaten je lichaam via urine en ontlasting. Omdat de lever maar één stof tegelijk kan afbreken bestaat er een risico dat de andere stof niet goed wordt afgebroken en dus te lang in je lichaam aanwezig blijft. Soms reageert de lever juist overactief, dan worden de stoffen veel te snel afgebroken met als risico dat je geneesmiddel veel te kort of niet meer goed werkt.

Bronnen:
http://www.10473.08sc.thinkquest.nl/Combin...

Technisch gezien zou het moeten kunnen omdat je 2 downers gebruikt..

Ik zou het zeer zeker niet doen. Ik weer niet hoe wiet bij jou aanslaat maar ik heb het een keer gedaan en nooit meer. Dus last staan als je die twee tegelijk gebruikt. Ik zou eerder een kopje koffie maken en heerlijk met de voeten languit op de bank gaan chillen.

Oxazepam is ook een spierverslapper. Het risico dat de joint dat te veel versterkt lijkt mij te groot. Morgen weer een jointje...

Kan je gewoon doen als je lichaam gewend is aan wiet en ook aan de oxazepam dan kan dit geen kwaad maar je kan er misselijk van worden of naar gevoel in je maag let hier dus wel mee op ik zelf slik oxazepam 10mg en rook hier ook nog een haze joint bij is wel gewoon te doen maar er wel mee oplette( zelf combineert ik het in iets extremere maten 2 pillen oxazepam met haze joint en biertje) biertje wel van te voren namelijk Maar nog nooit geen problemen van gehad maar raad je aan wel om voorzichtig te zijn. Het zijn allemaal downers. joint + oxazepam 10mg maakt je stuk trager en soms misschien een wazig gevoel in elk geval joint en oxazepam overleef je wel hoop dat het na 8 jaar ltr als nog geholpen ben met je vraag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100