Is oxzazepam 10 mg en haze jointje (wiet) een slechte combinatie?

Heb net een oxzazepam op en heb zin in een jointje. Is dat heel erg? Ik blow wekelijks dus ben wiet wel gewend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.5K
Kimath
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zou er dan kunnen gebeuren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan niet 'wennen' aan wiet. Wiet is geen drug waarvan je iedere keer meer moet nemen voor hetzelfde effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat die oxazepam op recept is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou als ik op vakantie na en 3 weken niet rook en ik kom terug en rook de eerste dan voel ik hem veel meer dan normaal. Omdat alle thc bijna uit mijn lichaam is. @ Ronald1995 Ja die oxazepam is natuurlijk op recept.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weetje wat je moet doen? Die wiet naar mij brengen en dan neem je een diazepam pilletje bij de oxozepam nemen en dan voel je je heeerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Not funny!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel dan krijg je valium.. is heel funny
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haze jointje?
waarom dat haze ervoor?
er zijn zo veel soorten haze (amnesia haze purple haze)....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de gewone haas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de paashaas.

Het beste antwoord

Verstandig is het niet. Oxazepam kan een slaperige bijwerking hebben, wat als effect kan geven dat je het idee hebt een joint te hebben gerookt.

Combinatie

Gecombineerd gebruik van medicijnen en drugs kan gevaarlijk zijn voor je gezondheid. Veel stoffen in medicijnen en drugs werken op een vergelijkbare manier: ze hebben een effect op je hersenen en worden afgebroken in je lever. Daarom kunnen deze stoffen elkaars werking beïnvloeden. Je lichaam weet niet welk middel een medicijn is, of een drug. Als je een medicijn en een drug gebruikt die allebei de werking van je hersenen beïnvloeden, is er een risico dat ze elkaars effect versterken of verzwakken. Dat kan tot gevolg hebben dat je geneesmiddel veel te sterk of veel te zwak werkt en kan daarom gevaarlijk zijn voor je gezondheid. Je lever breekt de stoffen af die in medicijnen en drugs zitten. Ze verlaten je lichaam via urine en ontlasting. Omdat de lever maar één stof tegelijk kan afbreken bestaat er een risico dat de andere stof niet goed wordt afgebroken en dus te lang in je lichaam aanwezig blijft. Soms reageert de lever juist overactief, dan worden de stoffen veel te snel afgebroken met als risico dat je geneesmiddel veel te kort of niet meer goed werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oxazepam zou dus minder goed werken als ik een jointje rook. Maar van de oxzazepam word ik rustig en van wiet ook dus dat houdt elkaar dan mooi in balans:) Of is het niet zo mooi?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, drugs en medicijnen gaan niet samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jonge doe het nou maar gewoon! En stop met aandacht vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat? Ik zie nog geen goede reden om het niet te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie je in dit antwoord nog geen genoeg redenen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interacties Alcohol en andere centraal dempende stoffen versterken het centrale effect van benzodiazepinen. De euforie en daardoor de psychische afhankelijkheid van opioïden kan worden versterkt. Het effect zou dus versterkt worden, lijkt me niet erg slim. Bron: http://www.fk.cvz.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ xxnatasxx ik ben geen jonge en ik zoek geen aandacht. Ik wil weten of het gevaarlijk is, kan er iets mis gaan in de zin van levensbedreigend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee tuurlijk kan je er niet dood aangaan! je zal je waarschijnlijk lkkr wappie voelen.. dat mag ook wel is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk denk ik dat het wel goed komt, 10mg is niks, ik heb zelf 100mg medicijnen en dat lijkt al nergens op. Of het ook leuk is om te combineren moet je zelf maar uitzoeken. Lees dit ook eens http://partyflock.nl/topic/743346:oxazepam_vs_THC.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het effect kan versterkt worden, het is niet verstandig staat in meerdere antwoorden, sowieso niet verstandig om te blowen, en dus al helemaal stom om dat te doen bij medicatie. en jij wil weten of het levensbedreigend is? Ehh, dus je wil er niet dood aan gaan, maar zolang dat niet het geval is dan wil je het wel doen, als je doodziek ervan wordt vind je niet erg? ik snap het niet.

Andere antwoorden (4)

Technisch gezien zou het moeten kunnen omdat je 2 downers gebruikt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het zeer zeker niet doen. Ik weer niet hoe wiet bij jou aanslaat maar ik heb het een keer gedaan en nooit meer. Dus last staan als je die twee tegelijk gebruikt. Ik zou eerder een kopje koffie maken en heerlijk met de voeten languit op de bank gaan chillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oxazepam is ook een spierverslapper. Het risico dat de joint dat te veel versterkt lijkt mij te groot. Morgen weer een jointje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je gewoon doen als je lichaam gewend is aan wiet en ook aan de oxazepam dan kan dit geen kwaad maar je kan er misselijk van worden of naar gevoel in je maag let hier dus wel mee op ik zelf slik oxazepam 10mg en rook hier ook nog een haze joint bij is wel gewoon te doen maar er wel mee oplette( zelf combineert ik het in iets extremere maten 2 pillen oxazepam met haze joint en biertje) biertje wel van te voren namelijk
Maar nog nooit geen problemen van gehad maar raad je aan wel om voorzichtig te zijn. Het zijn allemaal downers. joint + oxazepam 10mg maakt je stuk trager en soms misschien een wazig gevoel in elk geval joint en oxazepam overleef je wel hoop dat het na 8 jaar ltr als nog geholpen ben met je vraag.