Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zou het komen dat ik dikke buik krijg?

heel raar sochtends is mijn buik gewoon plat en savonds lijk het wel of ik 7mnd zwanger ben ,het komt niet door medicijnen ik heb al jaren de zelfde ,ik heb ook geen obstipatie ,of lucht ,heeft iemand dit al eens gezien of meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Eet je in de avond veel?
Sta je wel met een rechte rug als je dit bekijkt in de spiegel?
Kimath
14 jaar geleden
Ben je best dun? Dan zie je alles dat je eet extra duidelijk, totdat het verteerd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben 1.68 en 60kg ,gewoon. maar een beetje buik ok maar als ik niks zou zeggen dan is t of ik 7mnd zwanger ben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde... Ik ben 167 cm lang en weeg 54 kg. 's Ochtends is mijn buik dun en 's avonds na het eten is mijn buik echt dik (maar ook echt heel bol, idd een zwangerschapgevoel). Geen idee hoe dit kan, ik heb het wel eens nagezocht op internet. Er waren toen op van die fora heel veel mensen die daar last van hadden... Zelf denk ik in de richting van te veel lucht 'inslikken' bij het eten. Ik baal er echt van, al helemaal als ik daarna naast mijn vriendje in bed lig.... Dus als je iets meer weet, hoor ik het graag...
Succes!
Kimath
14 jaar geleden
Dat is gewoon het eten dat in je maag zit, als je dun bent, zie je nu eenmaal meer dat je organen uitzetten. Zodra het eten verteerd word verminderd dat.
Ik merk het bij mijzelf ook hoor, na een zware maaltijd. Daar kun je helemaal niks aan doen, behalve dikker worden (maar dat is geen optie denk ik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb ik ook, nou ja niet Zoo ernstig maar wel dat 's avond mijn buik dikker is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het niet gezien of meegemaakt. maar voor echt goed advies moet je naar de dokter gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eeline ja ik snap wat je bedoeld ik trek mijn buik ook in als ik ergens loop ,maar ik zal inderdaad naar de dokter gaan volgende week als ik weet hoor je het wel
Kimath
14 jaar geleden
Ben je al bij de arts geweest? Wat zei die?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

ik denk dat het wel een erg probleem,ik zou je laten na kijken bij de dokter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien hou je teveel lucht in,laat gewoon je poepjes,niks inhouden en kijk hoe dat gaat na een dag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals ik al zei ik heb geen lucht ,eten doe ik onregelmatig maar niet echt veel .
Het zouden spanningen kunnen zijn, daar kun je een harde (en daardoor dikke) buik krijgen. In je slaap ontspan je en daardoor is hij 's morgens weer gewoon.
Maar een bezoekje aan de huisarts kan denk ik geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt door de Seroquel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Hoe weet je dat de vraagsteller dit medicijn neemt?
Amadea
14 jaar geleden
Dat heeft zij nergens vermeld, en in de bijsluiter van het medicijn (eenvoudig te googelen) staat het ook niet. Dus volgens mij een onzinantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@amadea: van sero wordt je heel dik! Het legt je spijsvertering stil. Mensen krijgen er diabetes van. Er lopen veel claims tegen astrazenica, de fabrikant. 30 kilo erbij in 3 maanden is geen uitzondering. Toen ik het slikte stond gewichtstoename zeer zeker wel in de bijsluiter. Ik ben ermee gestopt omdat ik in 1 maand 10 kilo erbij had. Allemaal op de buik. Leek ook wel 7 mnd zwanger.
Het is zeer zeker geen onzinantwoord.
Tis zelfs ook op journaal en 1 vandaag geweest omdat het middel gevaarlijk is. Diabetes, door gewichtstoename!
Kimath
14 jaar geleden
Nogmaals mijn vraag: hoe weet je dat de vraagsteller dit slikt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@amadea: gewichtstoename staat wel in de bijsluiter, bij bijwerkingen onder de zeer vaak.
Eenvoudig te googlen inderdaad. Seroquel xr.
Amadea
14 jaar geleden
Maar de vraag gaat helemaal niet over gewichtstoename. Er is alleen sprake van een 's avonds gezwollen buik die de volgende morgen weer normaal is. Ik lees nergens dat de vraagsteller alsmaar zwaarder wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je een punt. Ik was meer gefocust op de 7 mnd dikke buik. Je hebt gelijk, vraagsteller rept niet over gewichtstoename. My misstake!
Een opgeblazen buik 's avonds kan vele oorzaken hebben. Als de opgeblazenheid enkele weken aanhoudt en niet verdwijnt na een toiletbezoek, moet je zeker naar de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is het juist het blijf gewoon ,en smorgens is hij weg heel vreemd
Een opgeblazen buik (6-7 maanden buikje) heb je? Voelt hard aan of niet? De medici hebben er geen duidelijk antwoord op. Ik heb het ook gehad. Ik kakte als de beste dus van obstipatie is geen sprake. Bij jou ook niet gezien je de volgende dag weer een platte buik hebt en ik gok dat er met jouw stoelgang niets mis is en geen vet vorming op je lichaam?

Dan heeft het hoogst waarschijnlijk te maken met jouw voedingspatroon. In mijn geval waren zuivelproducten dus de boosdoener. Dus geen kaas, toetjes, ijs en zeker geen melk meer drinken.

Het enige wat je kan doen is jouw eetpatroon bijhouden. Kijken wat je eet en drinkt. En dan dagen compleet wat anders eten/drinken. Dan kijken wat voor effect dat heeft op je buik. En kan je producten wegstrepen.

Maar ik denk dat het een goed begin is om net als ik even de zuivelproducten te laten liggen. En dat is best veel. En ga bewegen, bevorderd de vertering en je raakt het opgeblazen gevoel sneller weg.

Ik ben er nu vanaf, maar vanavond toch weer gezondigd, bakken ijs gegeten en ja hoor, bolle pens.

Overigens heb ik na het eten altijd zo'n opgeblazen pens, je kan zien dat het de maag is omdat de rechterzijde van de buik iets meer uitbolt dan de andere kant. Misschien heb jij dit ook. Maar van eten zonder zuivelproducten, is dat bij mij na een uurtje uitbuiken weer weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar ik eet bijna geen zuivel ook geen melk soms 2plakjes kaas ,koolzuur heb ik ook al achterwege gelaten .mijn buik is aan beide kant zo bol als ik terug denk aan mijn zwangerschappen is het presies het zelfde alleen nu niet zwanger ,ik zal het eens proberen op letten wat ik eet kijken of het minderd ,bij mij druk het ook echt van boven tegen mijn ribben ,heb jij dat ook .het is niet leuk normaal kom ik makkelijk in maat 36 maar nu moet ik savonds broek uit doen omdat hij klemt ,bedankt in elk geval voor je advies
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing