Hoe kan je je armspieren trainen met dingen in huis?

Zonder dingen te kopen, gewoon elke dag 10 minuten. Wat is daar geschikt voor?

Toegevoegd na 2 uur:
En ik woon in een flat, zonder trap.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan van die 1, 2 liter PET-flessen optillen etc of pakken suiker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan jezelf opdrukken, maar dat is meer voor je schouders. Wat je ook kan doen ik ongeveer een meter van de muur af gaan staan en je dan op de muur 'opdrukken'. Maar ipv dat je dan je ellebogen naar buiten houdt, hou je ze nu langs je lichaam zeg maar. Je traint dan de achterkant van je bovenarmen (waar t snel gaat hangen zeg maar ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opdrukken is met name voor de borstspieren, maar goed, je geeft aan dat je ook daarmee de triceps traint, dus alsnog een plusje. :-)
armpjedrukken met iemand thuis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In sommige huizen zit er boven aan de trap bij de zolder een paar van die houten spijlen.
Die zitten boven het trapgat. Als je daar aan gaat hangen met je voeten boven de trap kan je jezelf optrekken en zo je armspieren trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wel degelijk opdrukken, daar train je niet alleen je schouders mee maar maar ook je borst en je armen.
Verder kun je je triceps trainen door met je rug naar een salontafel te zitten, je handen achter je te plaatsen op de rand en je kont naar de grond bewegen met je armen, je benen blijven recht. Biceps kun je bv doen met aantal dingen in een boodschappentasje te doen en zo het gewicht gebruiken.
Of je zelf optrekken aan een deurpost. Als ie stevig is is het heel goed te doen. Dat kan je doen met je handpalmen naar voren of juist naar je toe, dan pak je verschillende delen.

Of een handstand tegen de muur met genoeg beweegruimte. Dan laten zakken en weer omhoog; let wel, dit is vrij intensief en is ook gelijk weer goed voor je schouders.