Ik weet niet hoelang het veilig is om te gebruiken, maar ik kan je wel over mijn eigen gebruik er van vertellen.
Ik heb namelijk al sinds september erge hoofdpijn en niks hielp hiertegen. Toen kreeg ik Ibuprofen voor geschreven en dat hielp wel. Ik gebruikte het toen het nog heel erg was 1 keer per dag. De dokter zei dat het belangrijk was dat ik voordat ik het innam wel wat at, maar dat maagbeschermers niet nodig waren. Het is nu inmiddels juli en ik gebruik het nu afentoe. Ik ben niet echt zon slikker en slik het liever niet dan wel, maar het helpt wel.
Ik gebruik het dus al zon 11 maanden, maar ik gebruik het nu nog maar eens in de 2 weken, als het weer heel erg is.
Het gevaar van te lang gebruiken van ibuprofen is dat, in mijn geval, het hoofdpijn kan veroorzaken. En dat was nou juist waar ik vanaf wilde. Ik werd er ook wel eens misselijk van. Er zijn vast ook nog wel meer bijwerkingen, maar dit was waar ik mee te maken heb gehad. Je moet dus uitkijken dat je niet in een cirkeltje terecht komt. Dit is dus bij mij niet gebeurt, maar het had wel gekund. Ik zou aanraden het niet te veel te gebruiken, behalve als de pijn echt te erg is.
Overigens zijn er natuurlijk meerdere doseringen. Eerst gebruikte ik vaak 600 mg. Nu meer 400 mg.
Dus om even terug te komen op jou vraag. Je kan het zolang gebruiken als je wilt. Zolang je niet te veel slikt en alleen als het echt nodig is. Slik anders gewoon een paracetamol.
Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt