Zijn de tentakels van een kwal nog steeds "giftig" als hij dood is?!

En is de aanraking met een kwal voldoende voor een allergische reactie, aangezien het een " kwallenbeet" wordt genoemd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

ja hoor helaas wel
degene die op het strand liggen zijn meestal morsdood en doen toch erg pijn als je erin stapt

ik zag ooit ook eens een (eigenlijk naar) filmpje over kwallen die ze in thailand vingen en drogen in bakken met zout en dan ging het uiteindelijk naar china of zo.

Maar die vissers die ze moesten omscheppen hadden ook heel veel irritaties aan hun armen. Terwijl de arme beesten door al dat zou ook morsdood waren
amigo
12 jaar geleden
Ligt een beetje aan de soort kwal maar meestal wel. Ik spreek uit ervaring... :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot een 12 uur na de dood is ie giftig daarna is het gif zo goed als uitgewerkt..