Hoe krijg je nare luchtjes uit shirtjes?

Toegevoegd na 6 minuten:
gewone katoenen shirtjes, bij de oksels zitten echt wat oude zweetluchtjes die ik er in de wasmachine niet uitkrijg, ook al was ik ze heet....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wassen in azijn. En daarna weer in de gewone
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat voor luchtjes???

Wat voor shirtjes?

Als het een kunststof is dan kun je ze niet te heet wassen, maar als het om katoen gaat, dan kun je ze best een keer heter wassen dan 30 graden.

Als het om zweetlucht gaat koop dan geen kunststof shirtjes meer.

Toegevoegd na 13 minuten:
Zweetlucht uit kleding verwijderen doet u door het kledingstuk eerst te laten weken in sodawater. Wel even het wasetiket en het water controleren op de juiste temperatuur. En let op: wol en zijde nooit met soda behandelen!

Zweetlucht uit kleding verwijderen kan ook door het kledingstuk (keuken)azijn te weken leggen, en vervolgens te wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een keer met de hand de zweetplekken stevig borstelen met ouderwetse groene zeep. Je zou misschien ook wat parfum of deodorant op die plekken kunnen doen en flink luchten er gaat niets boven frisse buitenlucht.

Er is ook een middel te koop textielverfrisser dat zit in een spuitflacon.
Ceeve
12 jaar geleden
Had ik ook vaak, zoals al eerder genoemd azijn. Ik waste de kleren er niet in maar weekte ze voor het wassen en half uurtje. Koud water en azijn, weken en daarna op je normale programma wassen, werkt top!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nachtje weken in de biotex. En daarna in de wasmachine..