Hoe kan ik zo snel mogenlijk van mijn verbranding van de zon af komen?

Ik ben extreem verbrand door de zon, ik heb er aftersun op gedaan(hele goede) en een soort van poeder. Maar als er iets is waarmee ik het sneller weg kan krijgen zou dat fijn zijn, tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
45.5K

Antwoorden (11)

In smeren met aftersun! En kouddouchen werkt ookwel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet koud douchen.
Wel lauwwarm.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij de citroensap, is je huid dan niet meer rood?
Als ik jou was zou ik niet meer in de zon komen dus niet meer naar buiten en crème helpt bijna altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snij met een kaasschaaf lange plakken komkommer en leg dit op de verbrande huid.

Als je geen komkommer hebt kun je ook aardappelplakjes gebruiken.

En voortaan goed insmeren en niet langer dan een kwartier in de felle zon zitten. Het is gevaarlijk om je te verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt vies en zo ruikt het ook maar insmeren met yoghurt verkoelt heerlijk!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In combinatie met de tip van Loenie: gewoon in een bad tzatzikisaus duiken! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de brand er uit is dan geneest het ook sneller... Dus..... Antwoord op de vraag. Je kunt iets war verbrand is niet meer wegpoetsen.
insmeren met karnemelk, en anders komkommer of de rasp van aardappel erop leggen, dit trekt de brand eruit..als je echt flink verbrand bent eindig je zelfs met soort gekkokte aardappel, maar goed alles wat in die producten zit is als warmte uit je lijf. Verder uit de zon blijven en witte beschermende kleding dragen over die plekken, ook in de schaduw en voor je gezicht een hoed.

Mocht je moeite hebben met smeren je hebt tegenwoordig zonnebrand die je maar een keer hoeft op te doen, helaas is die alleen maar verkrijgbaar tot factor 20, wat heel laag is. Ik gebruik liever factor vijftig en daar doorheen wordt je echt wel bruin, maar niet rood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand moet op je plassen want in je plas zit een soort zuur en dat verzacht de pijn of een speciaal zalfje

P.S. Plassen is beter want dat doet niet pijn en het zalfje wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zojuist dit antwoord gegeven:

Hier zijn wat huismiddeltjes.

Kijk dus maar wat je in huis hebt:

(Karne)melk of yoghurt is heel verzachtend voor een door de zon verbrande huid.

Bij verbrande huid is komkommer ook goed. Snijd de komkommer in reepjes en leg ze op het verbrande gedeelte. Laat dit 15 minuten liggen en het pijnlijke is weg.

Snij een citroen door midden, smeer het citroensap op de verbrande huid en de brand is er na 5 minuten uitgetrokken.

Als je verbrand bent, moet je s`avonds je insmeren met een rauw geklopt ei (alleen het witte) en dat de hele nacht laten intrekken en s`morgens douchen en dan is de zonnebrand verdwenen.

Azijn in een bak water, theedoek erin en vervolgens op de verbrande delen leggen. Als de theedoek warm is geworden het proces herhalen. Binnen een paar uur is de hitte eruit!

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Verbranding%20door%20zon

http://www.goeievraag.nl/vraag/roodverbrand-zon.62448

http://www.leerwiki.nl/Verbrand_door_de_zon._Wat_nu%253F
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Vooral komkommer helpt bij mij heel goed, net als het niet-huismiddel after-sun ook wel een beetje.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Met de citroensap, blijft je huid dan rood of gaat het rode juist weg?
Aloe Vera wil nog wel eens helpen. Koop een echte aloe vera plant en smeer deze op je huid. Helpt ontzettend goed tegen verbrande, pijnlijke huid.
(bij de natuurwinkel kopen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sudocreme...?
Daarna niet meer in de zon gaan. Dat werkt averechts.
Sudocreme beschermt en hersteld de zachte tere huid. (Wordt ook gebruikt bij baby's)
Sudocreme werkt alsvolgt:
- hypoallergene lanoline: verzachtende werking
- zonkoxide: gaat weefstelvloeistof verlies tegen
- peruviaanse blasem: staat bekend om herstellende eigenschappen
- benzylalcohol: mild, plaatselijk verdovingsmiddel dat pijn en irritatie verzacht en heeft tevens een bacteriedodende werking en beschermt tegen bacteriele infecties.

Hoop dat je dit spulletje in huis hebt. het is anders vaker gewoon handig ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
*zonkoxide = zinkoxide
*blasem = balsem
Ik typ te snel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aftersun! Een koude douche schijnt zeer slecht te zijn (het doet vaak ook pijn), pak een lauwe douche.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist er vroeger niks van en verbrandde met mijn gevoelige witte huid altijd razendsnel. En daarna vervelfeest:) Nu doe ik een paar dingen standaard en zelfs als ik verbrand heb ik er daardoor nauwelijks last van: Na het zonnebaden smeren net bodylotion, je hele lichaam, maar met name de verbrande delen. En: vaker. Eerste keer nadat je hebt gedoucht (als je hebt gezwommen, want de huid moet wel schoon zijn) en daarna in de loop van de uren die volgen, zodra je voelt dat het weer begint te branden. Dat is met name de truuk: vaker doen. Misschien wel drie tot vier keer in 24 uur. Een keer is niet genoeg. Je voorkomt zelfs vervellen, en dat is vind ik zelf heel fijn.