wanneer ben je genoeg uitgeziekt van de griep?

Dinsdagochtend griep gekregen. Paar dagen behoorlijk beroerd geweest. Nu wel nog lamlendig maar de koorts is weg en het nonstop naar de wc rennen behoort ook tot zijn verleden.
Ik wil maandag aanstaande graag weer gaan werken. Ik vraag me af of ik dan voldoende uitgeziekt ben en voldoende bestand tegen de epidemie die op kantoor heerst. Er zijn heel veel zieken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zo lang je dat lamlendig gevoel hebt, is de griep nog niet voorbij. Daar dus even op wachten. Iedere griep bestaat uit een unieke virus. Zodra het lichaam deze virus heeft ontdekt, gaat het in verweer, door het krijgen van koorts. Een hogere lichaamstemperatuur, doodt het virus. Dat is dus het nut van koorts krijgen. Inmiddels kent je lichaam de virus en je kan niet meer ziek worden van dit virus. Mocht er op je kantoor het zelfde virus rondgaan, dan kan je dus niet ziek worden. Echter er zijn meer soorten virussen, ben je daar nog nooit ziek van geweest, dan kan je opnieuw ziek worden, echter is die kans niet erg groot en griep kan je overal op lopen, zoals openbaar vervoer, in een lift, winkels, deurkrukken, boodschappenwagentjes, wisselgeld dat je terug krijgt enz.

Klinkt alsof je de besmetting hebt overwonnen. Alleen weet je niet of op kantoor allen diezelfde besmetting hebben. En na een griepje is je afweersysteem wat verzwakt waarmee je dus extra vatbaar bent voor andere infecties. Een dag of 2 extra rust doet wonderen en kan je een terugval besparen. Ik ben zelf ooit eens te vroeg weer begonnen. Het gevolg was 3 weken extra ziek zijn daarna. ps 7 dagen ziek is normaal voor een griep.

klopt zelf ik ben 3 dagen ziek geweest gewoon veel vis eten en een hoop vitamine het werkt verzwakend griep

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100