wanneer ben je genoeg uitgeziekt van de griep?

Dinsdagochtend griep gekregen. Paar dagen behoorlijk beroerd geweest. Nu wel nog lamlendig maar de koorts is weg en het nonstop naar de wc rennen behoort ook tot zijn verleden.
Ik wil maandag aanstaande graag weer gaan werken. Ik vraag me af of ik dan voldoende uitgeziekt ben en voldoende bestand tegen de epidemie die op kantoor heerst. Er zijn heel veel zieken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Griep duurt gemiddeld een week maar kan in sommige gevallen ook wel een paar weken duren.
Amadea
9 jaar geleden
Er heerst longontsteking. Het lijkt mij niet verstandig om je op kantoor te begeven zolang je niet 100% genezen bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mevrouwvande: Een paar weken braken? Of lamlendig gevoel bedoel je?
tinus1969
9 jaar geleden
Dat kun je van te voren niet helemaal voorspellen. Maandag is ene goed streven, kijk maandagavond/zondagavond hoe je je voelt. Wat je vertelt (continu naar de wc rennen) wijst overigens niet op echte griep maar op een soort buikgriep of voedselvergiftiging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vermoed dat ik inderdaad een buikgriep op heb gelopen. Het ging na 24 uur heel veel braken ook al beter. Nu vooral nog lamlendig. Al dagen. En wat raar gevoel in de maag. Maar goed dat zal wel logisch zijn en tijd nodig hebben om te 'helen'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een tip: Zorg er voor dat je altijd veel drinkt bij diaree en veel braken om uitdroging te voorkomen. Je zult inderdaad een buikgriep hebben gehad,als jij je vandaag nog lamlendig voelt raad ik je aan om zeker morgen nog niet te gaan werken omdat je dan nog veel vatbaarder bent vooor alle mogelijke andere ziektes/virussen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ten opzichte van gisteren gaat het weer beterder vandaan. Dat moe gevoel dat zal nog wel een langere tijd blijven. Het lichaam heeft hard moeten werken

Antwoorden (2)

Zo lang je dat lamlendig gevoel hebt, is de griep nog niet voorbij.
Daar dus even op wachten.
Iedere griep bestaat uit een unieke virus.
Zodra het lichaam deze virus heeft ontdekt, gaat het in verweer, door het krijgen van koorts.
Een hogere lichaamstemperatuur, doodt het virus.
Dat is dus het nut van koorts krijgen.
Inmiddels kent je lichaam de virus en je kan niet meer ziek worden van dit virus.
Mocht er op je kantoor het zelfde virus rondgaan, dan kan je dus niet ziek worden.
Echter er zijn meer soorten virussen, ben je daar nog nooit ziek van geweest, dan kan je opnieuw ziek worden, echter is die kans niet erg groot en griep kan je overal op lopen, zoals openbaar vervoer, in een lift, winkels, deurkrukken, boodschappenwagentjes, wisselgeld dat je terug krijgt enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals gewoonlijk een heel duidelijk antwoord. +
Klinkt alsof je de besmetting hebt overwonnen. Alleen weet je niet of op kantoor allen diezelfde besmetting hebben.
En na een griepje is je afweersysteem wat verzwakt waarmee je dus extra vatbaar bent voor andere infecties. Een dag of 2 extra rust doet wonderen en kan je een terugval besparen.
Ik ben zelf ooit eens te vroeg weer begonnen. Het gevolg was 3 weken extra ziek zijn daarna.

ps 7 dagen ziek is normaal voor een griep.