Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Telkens ik aan m'n nek of onderrug aangeraakt word, voel ik daar kriebels. Dat is enorm ambetant, want ik kan oa niet gemasseerd worden. Wat te doen?

Kun je die kriebels op een of andere manier weg krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
695
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ambetant... mooi woord, vinden ze hier leuk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje irritant

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt enorme spanningen in dat gebied. Massage kan je juist ontspanning geven. Maar dan moet je er wel doorheen bijten.
Spierspanning is moeilijk om zelf op te lossen. Maar ook voor een ander om die voor jouw op te lossen.
Er zijn wel methoden, zoals speciale ontspanningsoefeningen (met begeleiding).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door te proberen je volledig te onspannen zou het kunnen lukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ontspanning en door olie te gebruiken. Probeer afleiding te krijgen door muziek te luisteren die je fijn vind. Laat de gene die masseerd niet té zachtjes wrijven, door een stevigere aanraking kriebelt het misschien minder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je ooit geprobeerd je te laten masseren?

Ik vraag dit omdat ik hetzelfde effect heb, maar dan bij de voeten. Tot een goede vriendin mijn voeten wilde masseren. Dat lukte aanvankelijk niet, het kriebelde teveel.

Ze pakte mijn voet bij de enkels vast, en greep met de andere hand de rest van de voet stevig vast. Toen kriebelde het nog maar heel even, daarna was het helemaal weg.

Probeer dus, als je dat nog niet hebt gedaan, je te laten masseren door iemand die jou mag en wil aanraken, en laat die eerst de omgeving van de gevoelige plek stevig vastpakken, en daarna de plek zelf. Dat is dan even onaangenaam, net als de zee inlopen na een half uur bakken op het strand. Maar na een paar seconden is dat onaangename weg.

Toegevoegd na 25 seconden:
Met "stevig" bedoel ik: als bij een ferme, maar niet knijpende, handdruk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding